|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۲۱

پوتین روسیه برای تقویت روابط نظامی و انرژی وارد هند می شود

روسیه باید با پویایی های پیچیده منطقه ای، با تنش های فزاینده بین هند و چین مقابله کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه برای دومین سفر خارجی خود پس از شیوع ویروس کرونا وارد هند می‌شود و به دنبال تقویت روابط نظامی و انرژی با متحد سنتی مورد علاقه ایالات متحده است.

واشنگتن در تلاش‌های خود برای رسیدگی به چین در حال رشد، گفتگوی امنیتی QUAD را با هند، ژاپن و استرالیا راه‌اندازی کرده است و نگرانی‌هایی را در پکن و مسکو ایجاد کرده است. هند در طول جنگ سرد به اتحاد جماهیر شوروی نزدیک بود، رابطه ای که پابرجا بود و دهلی نو آن را یک "مشارکت استراتژیک ویژه و ممتاز" نامید.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ماه سپتامبر در یک نشست مجازی به پوتین گفت: "دوستی بین هند و روسیه آزمون زمان را پس داده است." این دومین سفر رهبر روسیه به خارج از کشور از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا است - او امسال از هر دو اجلاس G20 و COP26 صرفنظر کرد - پس از نشست ژوئن با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ژنو.

ناندان اوننیکریشنان از اندیشکده بنیاد تحقیقاتی Observer مستقر در دهلی نو گفت: «این بسیار نمادین است. این نشان می‌دهد که چگونه آنها نمی‌خواهند روابط به دلیل نیاز به چیزی از طرف روسیه دچار رکود یا کندی شود.» اما پوتین باید با پویایی‌های پیچیده منطقه‌ای، با تنش‌ها بین هند و متحد سنتی روسیه، چین، پس از درگیری‌های مرگبار در منطقه مورد مناقشه هیمالیا، مقابله کند.

تاتیانا بلوسووا از دانشگاه جهانی OP Jindal در هاریانا می گوید: «نفوذ روسیه در منطقه بسیار محدود است، بیشتر به دلیل روابط نزدیک آن با چین و عدم تمایل به اقدام در تضاد با منافع منطقه ای چین».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار