|
|
کدخبر: ۱۸۴۶۱۴

زمان برای ایران در حال تمام شدن است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران (رابرت مالی) ازسرگیری سریع مذاکرات میان ایران و 1+4 را خواستار شد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران (رابرت مالی) ازسرگیری سریع مذاکرات میان ایران و 1+4 را خواستار شد و گفت: اگر آنها با سرعت کنونی خود پیش بروند، فکر می‌کنم در چند هفته آینده به این نتیجه خواهیم رسید. زمان برای احیای توافق هسته‌ای رو به اتمام است و شکست مذاکرات به تشدید بحران منجر خواهد شد.

پیش از او نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هشدار داد: زمان برای ایران در حال تمام شدن است.

جسن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: در صورت شکست دیپلماسی، گزینه‌های دیگری در حال بررسی هستند.

در میان کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای، ایران بیشتر ضرر را متحمل شده است؛ زیرا این کشور تحت تحریم‌های گسترده آمریکا، که حتی غذا و دارو را نیز شامل شده، قرار گرفته و این تحریم‌ها تاثیرات فاجعه‌بار خود را در زمان شیوع ویروس کرونا نشان داد زیرا واشنگتن به بهانه تحریم، مانع از انتقال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران شد.

در نهایت ایران با تمام توان خود در تلاش است تا تحریم‌های یک‌جانبه، ناعادلانه و غیرقانی علیه ملت ایران را سریع و بدون معطلی بردارد اما نه بر اساس زمان‌بندی آمریکا. مشکل آمریکا با دنیا این است که خود را استاد رهبری ارکستر سمفونیک می‌داند که در آن نوازندگان چاره‌ای جز حرکت بر اساس حرکات دست آن ندارد؛ و آمریکا است که سرعت عمل هر نوازنده‌ای را مشخص می‌کند. در حالی‌که آمریکا فراموش کرده که ساکنان روی کره خاکی طبق میل خود حرکت می کنند. اگر روزی آمریکا تصور می‌کرد که با اعمال تحریم‌هایی زمان را برای ایران سخت و طولانی خواهد کرد، آنگاه ایران می‌تواند با اصرار بر توسعه برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای خود، زمان را برای آمریکا سخت‌تر و طولانی‌تر کند.

آمریکا با همان سرعتی که از توافق هسته‌ای خارج شد نباید انتظار داشته باشد با همان سرعتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آن را می‌خواهد، به توافق بازگردد. آن زمان که دنیا بر اساس زمان‌بندی آمریکا حرکت می‌کرد، به پایان رسیده است! هیئت مذاکره‌کننده ایران فقط به وقت تهران حرکت و اقدام می‌کند؛ زمانبندی که مبتنی بر لغو کامل تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران است و در آن زمان، آمریکا می‌تواند به توافق بازگردد، غیر از آن، اظهاراتی مانند اظهارات مقامات آمریکایی درباره متوسل شدن به گزینه‌های دیگر، هیچ گوش شنوایی در تهران پیدا نخواهد کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار