|
|
کدخبر: ۱۸۴۶۹۳

بازیگر نقش اول سریال هری پاتر در صفحه اینستاگرامی خود علیه اسرائیل پست گذاشت

پست اینستاگرامی اما واتسون، هنرپیشه زن انگلیسی در حمایت از آرمان فلسطین حمایت گسترده کاربران را به دنبال آورد.

اما واتسون که به خاطر بازی در نقش هرمانجی گرنجر در رشته فیلم‌های هری پاتر شهرت دارد، روز دوشنبه تصویری از یک راهپیمایی به طرفدار فلسطینیان را که عبارت «اتحاد یک فعل است» روی یک پلاکارد در آن نوشته شده است، در حساب اینستاگرامی‌اش به اشتراک گذاشت.

این تصویر در اصل در ماه مه (اردیبهشت) گذشته در یک حساب اینستاگرامی طرفدار فلسطینیان پس از حمله ۱۱ روزه مرگبار اسرائیل به نوار غزه پست شده بود.

پست اما واتسون تا روز سه‌شنبه بیش از یک میلیون لایک خورده و بیش از ۱۰۰ هزار کامنت گرفته است. بسیاری از کاربران از اما واتسون به خاطر حمایتش از فلسطین تشکر کرده‌اند و هشتگ‌هایی مانند #FreePlestine را به کامنت‌هایشان افزوده‌اند.

در مقابل، دنی دنون وزیر سابق علوم در کابینه بنیامین نتانیاهو و سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل در توئیتی واتسون را به یهودستیزی متهم کرد و نوشت:

«۱۰ نمره از گریفیندور برای یهودستیز بودن».

اما گیلاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در توییتی با انتشار تصویری از این پست این کار اما واتسون را محکوم کرد و نوشت: «خواب و خیال ممکن است در «هری پاتر» معنی داشته باشد اما در دنیای واقعی اثر ندارد.

محمد الکرد، روزنامه‌نگار و فعال فلسطینی که نقش مهمی در آگاه‌سازی بین‌المللی درباره بیرون کردن اجباری فلسطینیان از در محله اشغال‌شده «شیخ جراح» در بیت‌المقدس شرقی ایفا کرد، در پاسخ نوشت «جمله ساده» واتسون «صهیونیست‌ها را در همه جا آشفته کرده است.»

واتسون ۳۱ ساله در سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل منصوب شد و در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۱۰۰ نفره تاثیرگذارترین مجله تایم قرار گرفت.

این بازیگر انگلیسی که در لیست پر درآمد ترین بازیگران زن در جهان است در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد. او علاوه بر سری فیلم های هری پاتر در فلیم های دیو و دلبر،زنان کوچک،نوح و... نیز نقش آفرینی کرده است. 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار