|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۰۵

کیانو ریوز ۷۰ درصد درآمد خود از مجموعه «ماتریکس» را برای کمک به درمان سرطان اختصاص داد

کیانو ریوز در اقدامی خیرخواهانه ۳۱.۵ میلیون دلار از درآمد خود در قسمت اول سه‌گانه Matrix را به تحقیقات پزشکی در زمینه درمان بیماران سرطانی اهدا کرده است

کیانو ریوز بازیگر سه‌گانه ماتریکس و مجموعه‌ فیلم‌های جان ویک، برای بازی در قسمت اول سری ماتریکس مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به‌عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بود. وی همچنین بعد از استقبال گسترده از این فیلم در گیشه، ۳۵ میلیون دلار دیگر نیز از این فیلم اکشن به‌دست آورد. حالا مشخص شده که ریوز در آن زمان تصمیم گرفته تا ۷۰ درصد کل درآمد خود از این فیلم، شامل مبلغی بالغ بر ۳۱.۵ میلیون دلار را به تحقیقات پزشکی در خصوص درمان سرطان خون اختصاص دهد.

اما این اقدام تحسین برانگیز کیانو ریوز یک انگیزه مهم دارد و آن هم ابتلای خواهر کوچکتر او به این بیماری صعب العلاج است. کیم ریوز در زمان اهدای این مبلغ، حدود هشت سال با بیماری سرطان خون دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او که در سال ۱۹۹۱ به این بیماری مبتلا شده بود، بعد از یک دهه تلاش برای درمان سرانجام در سال ۲۰۰۱ بهبود یافت. ظاهراً کیانو ریوز حتی بعد از درمان خواهرش سال‌ها به اهدای این مبالغ برای درمان بیماران سرطانی ادامه داده و حتی صندوق خیریه مبارزه با سرطان خود را ایجاد کرده است.

به گزارش سینما، در این گزارش گفته شده که کیانو ریوز سال‌ها به‌صورت مخفیانه و بدون جلب توجه رسانه‌ها به این اقدام خیرخواهانه ادامه داده است. وی در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه با نشریه Ladies Home گفته بود: «من یک بنیاد خیریه خصوصی دارم که حدود ۵ ۶ سال است فعالیت می‌کند. این صندوق به بیمارستان کودکان و تحقیقات سرطانی کمک می‌کند. دوست ندارم این کار با اسم من انجام شود، من به آن‌ها این اختیار را دادم که هر کاری را که نیاز است انجام دهند.»

کیانو ریوز سابقه‌ی درخشانی در این قبیل اقدامات بشر دوستانه دارد؛ او در سال ۲۰۲۰ یک حراجی با موضوع یک قرار ۱۵ دقیقه‌ای با خودش در Zoom ترتیب داده بود که مبالغ اهدا شده در آن را به کمپ رینبوگلد، مرکز درمانی کودکان سرطانی آیداهو اهدا کرد. برنده‌ی این حراجی ۱۹ هزار دلار را برای یک قرار کوتاه با ستاره‌ی هالیوودی پرداخت کرده بود.

«ماتریس:رستاخیزها» جدیدترین فیلم کیانو ریوز است که او را با دریافت ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار به یکی از پردرآمدترین بازیگران سال ۲۰۲۱ تبدیل کرد

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار