|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۱۸

همزمان با سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن176نفر از هموطنانمان محل سقوط این هواپیما در شاهد شهر گلباران شد

در میان جانباختگان حادثه هواپیما اوکراینی که اکثر آنها ایرانی بودند نخبگان و افراد مهم زیادی وجود داشتند، که در ادامه اسامی و بیوگرافی این افراد را برای شما آماده کردیم.

این هواپیما ساعت ۶:۱۹ صبح اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی مورد اصابت سامانه موشکی تور قرار گرفت و کمی بعد در حوالی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.  

در میان این قربانیان که اکثر آنها ایرانی بودند نخبگان و افراد مهم زیادی وجود داشتند و حداقل ۱۰ قربانی این حادثه از دانشجویان دانشگاه آلبرتا بوده‌اند. که در ادامه اسامی و بیوگرافی نخبگان و سرمایه های ایران در هواپیما اوکراینی اشاره میکنیم: 

مرضیه فروتن دانشجوی نخبه دانشگاه "واترلو" کانادا : 

 مرضیه فروتن و منصور اصفهانی از دیگر کشته‌شدگان حادثه پرواز هواپیما اوکراین هستند.  

فروتن دانشجوی دپارتمان جغرافیا دانشگاه "واترلو" و اصفهانی دانشجوی رشته مهندسی عمران این دانشگاه بود. یکی از دوستان فروتن گفته که در دانشگاه او را به عنوان "فردی بلندپرواز" می‌شناختیم. وی که در دهه ۳۰ زندگی خود بود، توسط دوستانش به عنوان زنی مقتدر توصیف می‌شد. با وجود اینکه فروتن دستاوردهای دانشگاهی زیادی داشت، بسیار سخاوتمند، صادق و مهربان بود.  

«نسیم رحمانی فر» و «امیرحسین سعیدی نیا» از دانشکده مهندسی پزشکی، «شادی جمشیدی » از دانشکده مهندسی پلیمر، «الما اولادی» و «فراز فلسفی» از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و «پریناز قادرپناه» از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیر کبیر در این حادثه جان باختند.  

ندا صدیقی جراح و چشم‌پزشک ایرانی بود که از موفق ترین دکتران در این عرصه نام برده میشد. 

سید پدرام موسوی و مژگان دانشمند اساتید دانشگاه آلبرتا قربانیان حادثه هواپیما اوکراینی خانواده‌ای چهار نفره که همگی جان خود را از دست دادند،سید پدرام موسوی و مژگان دانشمند اساتید مهندسی دانشگاه آلبرتا همراه دو فرزند قربانیان حادثه هواپیما اوکراینی بودند.  

مسعود اردکانی از اساتید دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه آلبرتا" اظهار کرد، "سید پدرام موسوی" و "مژگان دانشمند" هر دو از اساتید مهندسی دانشگاه "آلبرتا" به همراه دو فرزند دختر خود "سیده دریا" و "سیده دورینا" نیز در میان قربانیان حادثه روز گذشته بودند. دریا متولد سال ۲۰۰۵ و دورینا متولد ۲۰۱۰ بودند که هر دو دانش‌آموز بودند.  

شکوفه چوپان نژاد متخصص زنان و زایمان و فرزندانش. 

 مرحومه شکوفه چوپان نژاد متخصص زنان و زایمان یک کلینیک پزشکی در ادمونتون بود، به همراه دو دختر خود جان خود را در حادثه روز گذشته از دست داد. هر دو فرزندان این پزشک ایرانی هم دانشجوی دانشگاه "آلبرتا" بودند.  

صبا سعادت و سارا سعادت فرزندان نخبه شکوفه چوپان نژاد بودند 

 "صبا سعادت" متولد سال ۱۳۷۵، دانشجوی پزشکی و خواهرش "سارا سعادت" متولد سال ۱۳۷۷، دانشجوی روانشناسی بالینی بود.  

 "میلاد قاسمی آریانی" و "غنیمت اژدری" نیز از دانشجویان دانشگاه "گوئلف "(Guelph) بودند که در سانحه هوایی هواپیما اوکراینی متاسفانه جان خود را از دست دادند.  

محمد مهدی الیاسی" از دیگر دانشجویان دانشگاه "آلبرتا" بود که به تازگی ساکن تورنتو کانادا شده بود. 

دلارام داداش‌نژاد" دانشجوی ۲۷ ساله کالج "لانگارا" که در ونکوور ساکن بود هم در میان این جانباختگان قرار دارد. وی برای دیدار با خانواده‌اش به ایران آمده بود. 

شش دانشجوی ایرانی تنها از دانشگاه تورنتو کانادا قربانیان حادثه هواپیما اوکراینی بودند. زینب اسدی لاری و برادرش محمد اسدی لاری نخبگان دانشگاه تورنتو کانادا "زینب اسدی لاری" و برادرش "محمد اسدی لاری" هم در میان جانباختگان بودند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا هم در وبسایت رسمی خود فوت دو دانشجوی سابق خود "زینب اسدی لاری" و برادرش "محمد اسدی لاری" را تسلیت گفت و با انتشار بیانیه‌ای خود را در این غم شریک دانست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار