|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۸۸

 

اشکان خطیبی متولد 19 مهر 1358 در تهران است. 

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است، در کنار بازیگری و اجرا، تهیه کننده، کارگردان، خواننده و نوازنده می باشد و تدریس هم می کند. بازی تحسین‌برانگیز اشکان جوان را در سریال‌های دهه ۸۰ هم چون «روشنایی‌های شهر»، «از نفس افتاده»، «گل‌های گرمسیری» و … بـه یاد داریم. 

 

خانواده: 

در یک خانواده هنری در سرآسیاب ملارد در استان البرز بدنیا آمده است، پدرش به شعر و ادبیات و مادرش به تمام کارهای هنر علاقمند بود 

تنها یک برادر بنام عرفان دارد که هر دو از کودکی در موسیقی تعلیم دیده اند 

 

 

PicsArt_01-24-04.45.18

 

موسیقی: 

در دانشگاه با  بابک سعیدی آشنا شد و در سال دوم دانشگاه در سال 1377 وقتی 19 ساله بود یک بند موسیقی بنام باند آپولون را تشکیل دادند 

سپس کارشان را بعنوان آهنگساز در تئاترها ادامه دادند.

 

 

آغاز هنرپیشگی: 

فیلم سینمایی دفتری از آسمان نخستین فعالیت اشکان خطیبی در عرصه بازیگری و سینما بود. فیلمی کـه البته پخش نشد. اشکان بعد ازآن تئاتر رابه‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد و الفبای بازیگری را بر روی صحنه‌ها آموخت. او درسال 80 در مجموعه دوران سرکشی قاسم جعفری حضور پیدا کرد و بصورت جدی وارد دنیای تصویر شد.

اشکان خطیبی یک دهه تقریبا پرکار را در تلویزیون پشت سر گذاشت. حضور موفقی در مجموعه‌هایی هم چون «زمانی برای خاکستر»، «آخرین گناه»، «اگه بابام زنده بود»، «در مسیر زاینده‌رود»، «تکیه بر باد» و … داشت. اما مجموعه پربیننده «بچه‌های نسبتاً» درسال ۱۳۹۲ آخرین نقش‌آفرینی اشکان خطیبی در تلویزیون بود. البته تا زمان نگارش این متن. 

 

PicsArt_01-24-04.48.16

 

 

اولین تجربه در قاب تلویزیون و سینما 

در نهایت یکسال بعد (1378) با سریال همسفر به کارگردان باقری جعفری وارد قاب تلویزیون شد و از سال 83 هم با فیلم خیل دور، خیلی نزدیک در سینما روی پرده رفت.

 

 اشکان خطیبی و سینما 

اشکان خطیبی درسال ۱۳۸۳ با «خیلی دور خیلی نزدیک» بـه سینما بازگشت. بااینکه سینما در دوره‌ای اولویت اول اشکان بود، اما سابقه آن‌چنان طول و طویلی دراین حیطه ندارد. شاید آشنایی با تئاتر باعث این اتفاق شده اسـت. نزدیک بـه ده اثر سینمایی در کارنامه اشکان خطیبی می شود. 

 

PicsArt_01-24-04.46.40

 

 

ازدواج اول

اشکان خطیبی در سال 91 در برنامه گپ رامبد جوان در شبکه ای فیلم در پاسخ به سوال نحوه ازدواج با همسرش گفت : 

با او سال ها دوست بودم که بعد تصمیم به ازدواج گرفتیم، در نهایت این رابطه بدون جنجال خبری در سال 94 به جدایی و طلاق کشیده شد.

 

 

PicsArt_01-24-04.44.55

 

شغل: 

رستوران نعنا جایی است که خودش می گوید خشت خشت آن را با عشق ساخته و تمام طراحی آنا توسط خودش بوده است، رستوران نعنا به جانش بند است 

  

 

ازدواج دوم 

آقای خطیبی برای بار دوم در بهمن سال 1395 در 37 سالگی خبر ازدواج خود با خانم آناهیتا درگاهی 30 ساله را در برنامه خندوانه رسانه ای کرد 

آناهیتا درگاهی عروس سابق علی پروین سلطان فوتبال ایران است که دو سال قبل از ازدواج دومش از همسر اول خود محمد پروین طلاق گرفته بود. او در یکی از گفتگو‌ ها درباره نحوه آشنایی‌شان تنها گفت با هم دوست بودیم و بعد از مدتی ازدواج کردیم. آناهیتا درگاهی نقاش، گرافیست و بازیگر سینما و تلویزیون اسـت. 

 

PicsArt_01-24-04.47.39

 

اجرای اشکان خطیبی 

آقای بازیگر بـه بازیگری و خوانندگی قانع نبود و توانایی خودرا اجرا هم محک زد. او بـه‌عنوان مجری در برنامه‌هایی هم چون «خانه طرح نو»، «بهارستان» و «فرمول یک» و «گپ» حضور داشت. اشکان خطیبی عنوان می کند کـه بیشترین پیشنهاد‌هایی کـه در طول سال دارد برای اجراست. پیشنهادهایی با ارقام کلان و آن‌ها را نمی‌پذیرد زیرا اجرا هیچ‌وقت برایش جدی نبوده و نیست. 

 

از مدیریت تا نوازندگی  

آقای خطیبی دو سال مدیریت پردیس سینمایی چارسو بود و سرپرستی یک گروه موسیقی بنام ترافیک را نیز تا سال 96 برعهده داشت 

او پیانو، ویولن، گیتار و گاهی هم ساز دهنی می نوازد 

 

PicsArt_01-24-04.45.49

 

 

انواع مشاغل تا تدریس  

او مدیر پردیس تئاتر شهرزاد است، دو مدرک معتبر در زمینه ترجمه زبان انگلیسی دارد، مدتی در خارج از کشور تدریس بازیگری صحنه هم داده است   

حالا در یک موسسه هنری به نوجوانان بازیگری یاد می دهد و در کنار آن گاهی هم نمایش نامه های انگلیسی را به فارسی ترجمه می کند.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار