|
|
کدخبر: ۱۸۶

احمدی نژاد در دیدار با ایرانیان مقیم مسکو:

رییس‌جمهور گفت: روابط دوستانه ایران و روسیه دشمنانی نیز دارد چرا که مستکبران هرگز نمی‌‌خواهند دو کشور و دو ملت با هم دوست باشند و خواهان آن هستند که همواره خود کدخدای جهان باشند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شامگاه دیروز(دوشنبه) به وقت محلی در ادامه سفر به کشور روسیه در دیدار با خانواده های ایرانیان مقیم مسکو با بیان اینکه انسان موضوع مشترک همه بشریت بوده و خدای متعال همه عالم را برای انسان خلق کرده تا انسانها در مسیر رسیدن به کمال و سعادت از آنها استفاده کنند، گفت: خداوند انسان حقیر، ضعیف، بی معرفت و بی حکمت را هرگز نخواسته بلکه می خواهد تا همه انسانها بزرگ و با عظمت باشند که در این راستا زندگی دنیایی انسانها بستر و فرصتی است تا از آن بهره مند شده و به کمال و سعادت دست یابند.

وی برپایی زندگی سعادتمند، انسانی و تهی از نگرانی، تحقیر و ظلم در جهان را از جمله مأموریتهای انسان برشمرد و تصریح کرد: رسیدن به آبادانی و توسعه به میزان بهره برداری از نعمتهای الهی در راه رسیدن به پیشرفت بستگی دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسیر کمال انسان از تلاش برای برپایی زندگی سعادتمند بر پایه عدالت، کمال و ارزشهای الهی می گذرد، اظهار داشت: مأموریت انسانها هنوز آنطور که باید در جهان ایفا نشده و با نگاهی به اوضاع جهان درمی یابیم که بیش از نیمی از جمعیت جهان در فقر به سر برده و حتی فرصت اندیشیدن به عظمت های خود را ندارند و نمی توانند از ظرفیت های خود بهره مند شوند.

احمدی‌نژاد توحید و یگانه پرستی را اولین لازمه تحقق زندگی سعادتمند در جهان دانست و گفت: ریشه بدبختی انسان در شرک قرار دارد و این درحالی است که همه زیباییها و ارزشها در سایه یگانه پرستی محقق خواهد شد.

وی عدالت را به عنوان دیگر لازمه شکوفایی انسان و برپایی زندگی سعادتمند دانست و اظهار داشت: هنگامی که عدالت وجود نداشته باشد بسیاری از ظرفیت ها در انسان شکوفا نخواهد شد چرا که عدالت بستر رشد انسانها بوده و به همین دلیل است که برپایی عدالت مهمترین ماموریت پیامبران است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه عدالت آرمان مشترک همه انبیاء الهی و بشریت است، اظهار داشت: امروز در جهان موضوع اتحاد، همدلی و وحدت مطرح است و عامل اصلی ایجاد آن، هدف مشترک می باشد که باید میان ملت ها وجود داشته باشد چرا که تنها عامل وجود اختلافات فقدان هدف و آرمان مشترک است.

احمدی‌نژاد افزود: استقرار عدالت، آرمان مشترک بشر در طول تاریخ و مقدمه سعادت انسان است و تا زمانی که عدالت در جامعه بشری محقق نشود خواسته ها و آرزوهای انسانها تحقق نخواهد یافت و اینجاست که موضوع عدالت گستر و امام عصر(عج) اهمیت خود را نشان می دهد چرا که عدالت باید توسط رهبر و حاکمی عادل که عینیت عدالت است و باید آن را در جهان پیاده کند، امکان تحقق دارد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ایران در تحقق آرمان بشری اظهار داشت: هنگامی که سخن از ایران به میان می آید عده ای تصور می کنند که ما در خصوص جغرافیا و یا نژاد بشری خاص سخن می گوییم در حالی که عظمت و بزرگی ایران هیچ گاه وابسته به این مسائل نبوده است و هنگامی که از ایران نام می بریم، در واقع از فرهنگ بزرگ ایران در تاریخ سخن می گوییم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ایرانیان در طول تاریخ همواره موحد و عدالت طلب بوده اند و هیچ نشانه ای از بت پرستی در میان آنان وجود نداشته و همواره به منجی و عدالت گستر اعتقاد داشته و دارند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران در یک دوره طولانی از تاریخ کانون علم جهان بوده و امروز آثار دانشمندان ایرانی در جای جای جهان وجود دارد؛ ایرانیان هرگز سلطه طلب، بداخلاق و انحصارطلب نبوده و همه خوبی ها را برای همگان خواسته اند و امروز این ارزشها که باعثعظمت و بزرگی ایران و ایرانی در جهان است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه حوادثو اندیشه های گوناگون در مسیر کاروان بشری برای رسیدن به عدالت و توحید ایجاد شده و از بین رفته اند، تصریح کرد: امروز نیز عده ای در جهان وجود دارند که حاضرند برای رسیدن به اهداف خود همه ملت ها را از بین ببرند کما اینکه در برخی نقاط دنیا از جمله افریقا اقدام به غارت ثروت ملت ها می کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز در مقطع مهمی قرار داریم که بشریت از تمامی اندیشه های خودساخته عبور کرده و به سرعت دلها به سمت اندیشه های الهی و امام عصر(عج) متوجه می شود، گفت: در این برهه ماموریت ملت ایران بسیار با ارزش است؛ باید فرهنگ انتظار و حکومت جهانی عدل را به بشر امروز معرفی کنیم چرا که همه تلاش شیاطین برای جدا کردن انسانها از این اندیشه ها است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در مسیر معرفی اندیشه و فرهنگ انتظار، هر ایرانی در جهان یک سفیر به شمار می رود که محبت، اخلاق، پاکی، عدالت و دلسوزی را منتقل خواهد کرد، گفت: ایمان دارم به هر مقدار که به این ماموریت جهانی توجه کنیم در سایر بخشهای زندگی هم موفق خواهیم بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم ساختن ایران در همه زمینه ها و تبدیل آن به یک الگوی جهانی این کار را یک وظیفه همگانی برشمرد و تصریح کرد: البته در این مسیر هیاهو بسیار زیاد است و عده قلیلی که می خواهند همواره به خاطر اهداف خود مشکلاتشان را به جامعه بشری منتقل کنند، وجود دارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف کارهای بسیار بزرگی انجام داده و به پیشرفت های بالایی رسیده است، گفت: سرعت حرکت ملت ایران بسیار خوب بوده و آرمان مشترک و هدف نورانی ملت ایران نباید لحظه ای فراموش شود چرا که ما باید بالاترین قله ها را هدف گذاری کرده و پیشرفت ها و دانش های روز جهان را در خدمت کشور قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران به پیشرفتی می رسد در حقیقت همه ملت ها احساس آرامش و اطمینان می کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مستکبران امروز همه بنیان های اندیشه ای خود را از دست داده اند، تصریح کرد: به لطف خدا تمام مناسبات قدرت در جهان طی سالهای آینده تغییر خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط ایران با روسیه و تأکید بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور به طور حداکثری، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه دو همسایه تاریخی هستند که نمی توانند با هم دشمن باشند و مطمئناً دوستی ما به نفع دو کشور، دو ملت و همه ملت های منطقه است که باید تقویت شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه رییس جمهور روسیه نیز همین جهت را پیگیری می کند؛ البته این روابط دشمنانی نیز دارد چرا که مستکبران هرگز نمی‌خواهند دو کشور و دو ملت با هم دوست باشند و خواهان آن هستند که همواره خود کدخدای جهان باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه توسعه روابط پایه زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: گسترش مناسبات با همه کشورهای مختلف و کسانی که علیه سلطه طلبی قرار دارند، از سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار