|
|
کدخبر: ۱۸۹۱

صدها هزار نفر از طرفداران محمد مرسی روز دوشنبه در تائید وی به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور در قاهره تظاهرات برگزار کردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، «مصری الیوم»، صدها هزار نفر از طرفداران محمد مرسی عصر روز دوشنبه در میدان " رابعه العدویه " قاهره تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان در این تظاهرات خود که با شعار «مقاومت» برگزار شده است، خواستار عزل «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع مصر و بازگشت مرسی به ریاست جمهوری شدند.
موافقان مرسی در تظاهرات خود «کودتای نظامی» در مصر محکوم کردند.
طرفداران محمد مرسی امروز همچنین تظاهرات میلیونی در شهر الجیزه برگزار کردند و عزل محمد مرسی به دست ارتش را محکوم کردند.
این تظاهرات در حالی برگزار می شود که دبیرکل سازمان ملل امروز در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نسبت به هرگونه اقدامات تلافی جویانه در مصر هشدار داد.
بان کی مون ضمن محکومیت اقدام ارتش در بازداشت رهبران اخوان المسلمین تصریح کرد: اکنون زمان انتقام و تلافی نیست.
وی افزود: اکنون زمان تفاهم و آشتی است و این مساله اهمیت زیادی دارد که مقام های مصری باید برای مدیریت اوضاع کنونی کشور از همه احزاب و گروه ها استفاده کنند.
فرانسوا اولاند نیز در این باره گفت: باید از وقوع هر گونه درگیری و نزاع داخلی در مصر جلوگیری شود و ما خواستار دستیابی هر چه سریعتر به راهکاری سیاسی برای حل بحران مصر هستیم.
ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا که روز گذشته وارد قاهره شده بود، دقایقی پیش در نشست خبری اعلام کرد که ما تظاهرات خشونت آمیز و حمله به تظاهرکنندگان را محکوم می کنیم.
ویلیام برنز گفت: من اعتقادی ندارم که خطر تکراری سنارسوی سوریه در مصر وجود داشته باشد.
برنز تصریح کرد: تنها مصری ها می توانند درباره تعیین سرنوشت خود تصمیم گیری کنند و آمریکا هرگز در کنار جریان خاصی قرار نمی گیرد بلکه با کسانی است که از منافع ملت مصر دفاع می کنند.
معاون جان کری در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه اکنون در برابر مصر فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد این کشور وجود دارد گفت: از همه احزاب سیاسی مصر می خواهیم که به گفتگو روی بیاورند و آمریکا نیز سعی می کند تا به مصر کمک کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار