|
|
کدخبر: ۱۹۴۹

رئیس ارتش آزاد سوریه:

رئیس ارتش آزاد سوریه دیوید کامرون را پس از آنکه اعلام کرد از تصمیم خود برای مسلح ساختن مخالفان سوری صرف نظر کرده، متهم به خیانت کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف اظهار کرد: ژنرال سلیم ادریس، رئیس ارتش آزاد سوریه عنوان داشت: اتخاذ این تصمیم از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ما را به حال خود رها می‌کند تا توسط بشار اسد کشته شویم و در عین حال راه را برای تسلط القاعده و شورشیان سوری هموار می‌کند.

ژنرال سلیم ادریس این انتقادات را پس از آن در مصاحبه خود با دیلی تلگراف مطرح کرد که دولت انگلیس تایید کرد دیوید کامرون به توصیه ارتش این کشور گزینه مسلح ساختن مخالفان سوری را رد کرده است.

دولت انگلیس پیشتر عنوان کرده بود که شدیدا حامی چنین اقدامی است و دو ماه پیش نیز با موفقیت توانست برای پایان تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه سوریه لابی گری کند.

اما مقامات نظامی شورای امنیت ملی انگلیس به دولت این کشور هشدار دادند که در جنگ سوریه به حدی پیش رفته که سلاح‌های سبک و کوچک دیگر نمی‌تواند چندان تفاوتی در آن ایجاد کند.

به گفته آنها، این تفاوت تنها با یک مداخله گسترده با استفاده از جنگنده‌ها و دیگر ادوات نظامی علیه سیستم‌های ضد هوایی و پایگاه‌های حکومت سوریه ایجاد می‌شود.

این در حالی است که انگلیس گفته است که به جای آن آموزش واحدهای میانه روی شورشیان سوری و تداوم تامین اقلام غیرمرگبار نظیر زره ضد گلوله و تجهیزات مخابراتی را مد نظر قرار می‌دهد. تغییر نظر دولت انگلیس با خشم ژنرال ادریس رو به رو شد.

وی در طول مدت دو سال گذشته بسیار تلاش می‌کرد تا غرب را متقاعد به حمایت نظامی از شورشیان سوری کند.

ژنرال ادریس در مصاحبه خود گفت: غرب همواره وعده می‌دهد این دیگر مثل یک شوخی شده است.

وی تاکید کرد: من این فرصت را نداشته‌ام که از دیوید کامرون شخصا بخواهم که ما را تنها بگذارد تا کشته شویم. من اکنون به نمایندگی از همه سوری‌ها از وی به خاطر این تصمیم تشکر می‌کنم.

این اقدام در حالی رخ می‌دهد که نشانه‌ها حاکی از این است که جنگ سوریه به نفع بشار اسد پیش می‌رود.

روز دوشنبه سربازان ارتش سوریه وارد منطقه قابون در دمشق شدند که در کنترل مخالفان سوری بود.

ژنرال ادریس تاکید کرد: دوستان ما در غرب منتظر چه چیزی هستند؟ منتظرند تا ایران و حزب الله همه مردم سوریه را بکشند.

وی همچنین هشدار داد که خودداری غرب از مسلح کردن عناصر میانه رو تر سوری انقلاب سوریه را به گروه‌های افراط گر که دسترسی بهتری به سلاح دارند، می‌سپارد.

وی افزود: به زودی دیگر ارتش آزادی در سوریه وجود نخواهد داشت که بتوان آن را مسلح کرد. گروه‌های افراط‌گر کنترل همه چیز را در دست گرفته و این به نفع انگلیس نخواهد بود.

با وجود آنکه مقامات انگلیس از بابت تسلط گروه‌های افراط گر بر شورشیان سوری نگران هستند اما در عین حال اطمینانی به تاثیر مخالفان جریان اصلی سوریه ندارند که به گفته آنها بسیار دچار اختلاف و با سازماندهی بد هستند.

آنها همچنین عنوان می‌کنند که این شورشیان پیشتر دسترسی به سلاح‌های کوچک از سوی قطر و عربستان را داشتند با وجود این اعضای شورای نظامی درعا وابسته به مخالفان سوریه گفتند که به حدی با کمبود سلاح رو به رو هستند که مجبور به خرید سلاح از گروه‌های تبهکار محلی هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار