|
|
کدخبر: ۱۹۵۰

عضو شورای مرکزی حزب‌الله:

عضو شورای مرکزی حزب‌الله درجنوب لبنان گفت: پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سبب شد تا توازن قدرت درمنطقه به نفع حزب‌الله تغییر پیدا کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خضرنورالدین با اشاره به سالروز شکست رژیم صهیونیستی درجنگ ۳۳ روزه لبنان درسال ۲۰۰۶ گفت: دراین جنگ هیچ یک از قدرت‌های فرامنطقه ای مثل آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی تصور نمی کردند که ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر اسرائیل متحمل شکست سختی شود چرا که ارتش رژیم صهیونیستی با بیش از ۵ هزار نفر نیروی نظامی و با بهره گیری از نیروی هوایی به لبنان حمله کرد اما نیروهای مقاومت موفق شدند ارتش متجاوز اسرائیل را درمناطق مرزی جنوب لبنان زمین گیر کنند و به رغم اینکه تعداد نفرات نیروهای مقاومت درمقایسه با ارتش اسرائیل اندک بود اما توانستند شکست سنگین و فراموش نشدنی به تل‌آویو بدهند.

تغییر توازن قدرت
این عضو شورای مرکزی حزب الله در حنوب لبنان درباره نتایج جنگ ۳۳ روزه گفت: اولین نتیجه پیروزی حزب الله و مقاومت در این جنگ، آزاد شدن تمام اسیران لبنانی و مقاومت درمقابل ۲ نظامی اسرائیلی بود. دوم اینکه از حمله مجدد رژیم صهیونیستی به لبنان پیشگیری کرد. سوم آنکه توازن قدرت در منطقه به نفع حزب الله لبنان تغییر کرد. چهارم اینکه تغییرات عمیقی در ساختار سیاسی تل‌آویو بوجود آمد و به حیات سیاسی " اولمرت " نخست وزیر وقت اسرائیل پایان داد و مقامات نظامی و سیاسی که دراین شکست نقشی داشتند از قدرت برکنار شدند.

ترس صهیونیست‌ها از مقاومت
وی با بیان اینکه ۷ سال از فروریختن افسانه شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی می گذرد، تصریح کرد: طی سال های اخیر بارها نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای لبنان رزمایش برگزار کردند اما جرات حمله به لبنان را نداشتند. این موضوع، به دلیل ترس صهیونیست‌ها از واکنش نیروهای مقاومت است. با توجه به شناختی که از اسرائیل داریم، چنانچه تل‌آویو قدرت و توانایی حمله مجدد را به لبنان داشت تا حالا بارها به این کشور حمله کرده بود تا آبروی از دست رفته خود را به دست آورد و هیبت و قدرت گذشته ارتش اسرائیل بدان بازگرداند. ولی بخاطر ترس از واکنش مقاومت و تکرار تجربه شکست جنگ ۳۳ روزه به لبنان حمله نمی کند.

انتقاد از کشورهای عربی
خضر نورالدین با اشاره به سخنرانی چندی قبل دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی براینکه تل‌آویو پس ا ز جنگ ۳۳ روزه اقدام به تشکیل وزارت جبهه داخلی کرد، گفت: سید حسن نصرالله دراین سخنرانی از دولت لبنان و سایر کشورهای عربی انتقاد کرد چراکه رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ ۳۳ روزه درس عبرت گرفت و برای افزایش توانا مقاومت در داخل جامعه صهیونیستی و کاهش اثرات جنگ، وزارتخانه ای به نام " جبهه داخلی " تشکیل داد اما کشورهای عربی نه تنها برای افزایش امنیت مردم درهنگام جنگ اقدامی نکردند بلکه خواهان خلع سلاح مقاومت شدند و با برافروختن جنگ داخلی در سوریه محور مقاومت را تحت فشار قرار دادند. با وجود این مانع تراشی‌های دولت های عربی، مردم از مقاومت و سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان حمایت کردند.

بازی با آتش
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که " آیا امکان دارد دامنه جنگ داخلی سوریه به لبنان کشیده شود؟ " گفت: گروه‌های تروریستی و حامیان آنها بخوبی از قدرت حزب‌الله و مقاومت در لبنان آگاهند و دوست ندارند با آتش بازی کنند. البته ممکن است عملیات‌های پراکنده‌ای در این کشور انجام دهند ولی حاضر نیستند دامنه جنگ داخلی سوریه را به لبنان بکشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار