|
|
کدخبر: ۱۹۷۳

معاون وزیر خارجه آمریکا درحالی به سفر خود به مصر پایان داد که طرفداران مرسی که در مسجدی در میدان رامسس قاهره هستند همچنان با خروج مخالفت می کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پایگاه الیوم السابع اظهار کرد: جبهه نجات ملی مصر امروز سه شنبه یک نشست فوق العاده در سطح سران در دفتر حزب الوفد برگزار می کند.

وحید عبدالمجید عضو جبهه نجات ملی تاکید کرد: نشست امروز اوضاع کنونی مصر و ساختار جبهه نجات ملی را بررسی می کند به ویژه که هماهنگ کلی جبهه محمد البرادعی به سمت معاون عدلی منصور در امور بین الملل منتقل شده است و منیر فخری عبدالنور برای پست وزیر صنایع در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر جنبش موسوم به علمانیون(سکولارها) با برگزاری نشستی نقش آمریکا و اسرائیل در فروپاشی خاورمیانه را مورد بررسی قرار می دهد.

منابع مصری از تجمع اهالی رامسس برابر مسجد الفتح و تشکیل یک زنجیره انسانی از مقابل درب اصلی مسجد تا دیوار اطراف آن برای حمایت از خروج امن طرفداران مرسی پس از راضی کردن آنها برای خروج خبر دادند.

این منابع بیان کردند: پس از گفتگویی که اهالی از راه پنجره های مسجد الفتح با طرفداران مرسی در داخل این مسجد انجام دادند آنها با خروج موافقت کردند و هم اکنون آنها خود را مجهز برای خروج از مسجد می کنند.

این درحالی است که بر اساس آخرین اخبار طرفداران محمد مرسی با خروج از مسجد الفتح مخالفت کرده اند.

از سوی دیگر محمد ابوشادی نامزد وزارت خواربار و تجارت داخلی مصر گفت: هیچ تصمیمی جز با موافقت مردم اتخاذ نخواهم کرد.

خبر دیگر اینکه ولیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا با یک هواپیمای خصوصی خاک مصر را را ترک کرد. وی در دیدار دو روزه با عدلی منصور رئیس جمهوری موقت، محمد البرادعی مشاور روابط بین المللی عدلی منصور و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر تحولات کنونی این کشور را مورد رایزنی قرار داده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار