|
|
کدخبر: ۱۹۸۵

یک وکیل مدافع و عضو مجمع ملی روسیه بعد از دیدار با «ادوارد اسنودن» اعلام کرد که وی بعد از مشورت حقوقی با وی و آشنا شدن با قوانین پناهندگی در روسیه، رسما از سرویس مهاجرت فدرال این کشور تقاضای پناهندگی سیاسی موقت کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری - اینترنتی «راس بالت» اظهار کرد: «آناتولی کوچرینا» وکیل و عضو مجمع پارلمانی ملی روسیه اعلام کرد که " ادوارد اسنودن " مامور سابق سازمان سیای آمریکا که اطلاعات محرمانه در خصوص فعالیت سرویس‌های جاسوسی آمریکا را فاش کرده، و تقریبا ۳ هفته است که در بخش ترانزیت فرودگاه «شرمیتیوا» مسکو بسر می‌برد، رسما از سرویس مهاجرت فدرال روسیه درخواست پناهندگی کرده است.

طبق گفته‌های این وکیل، وی امروز ملاقاتی با اسنودن داشته و بعد از این ملاقات، وی رسما دادخواست خود برای دریافت پناهندگی سیاسی موقت را به مقامات سرویس مهاجرت فدرال تسلیم کرد.

کوچرینا در این رابطه گفت: اسنودن شخصا با من تماس تلفنی گرفته و در این رابطه با من مشورت حقوقی کرد. وی علاقه داشت تا به قوانین روسیه در رابطه با مسئله پناهندگی سیاسی آشنا شود و شرایط مربوط به پناهندگی سیاسی موقت را بداند.

این در حالی است که امروز مشخص شد که اسنودن در صورت درخواست پناهندگی سیاسی می‌تواند آزادانه در روسیه تردد کند.

یک مقام آگاه در ارگان‌های انتظامی روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که اسنودن می‌تواند تا زمان بررسی درخواست پناهندگی سیاسی خود، آزادانه در خاک روسیه تردد داشته باشد، برای این منظور تنها کافی است یک گواهی‌نامه مخصوص دریافت کند.

این مقام انتظامی یادآور شد که در صورتی‌که اسنودن دادخواست پناهندگی سیاسی خود را به سرویس مهاجرت فدرال ارائه دهد، این مسئله بدون وجود مدارک شناسایی وی نیز قابل بررسی است.

به گفته وی، بررسی اولیه درخواست پناهندگی حدود ۵ روز طول کشیده و بررسی کلی این مسئله حداقل ۳ ماه بطول خواهد انجامید. که در این مدت گواهینامه‌ای برای وی صادر خواهد شد که با در اختیار داشتن می‌ تواند تا این طول آزادانه در خاک فدراسیون روسیه تردد داشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار