|
|
کدخبر: ۲۱۰۲

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نقش علمای برجسته‌ کاشان تجلیل کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سید محمد حسین یثری استاد حوزه علمیه کاشان سخن می‌گفت با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی و دینی این شهرستان به عنوان دارالمؤمنین کاشان را از شهرهای قدیمی با اصالت عمیق دینی دانست.

وی در این دیدار که جمعی از نخبگان سیاسی و علمی این شهرستان حضور داشتند، تصریح کرد: مهاجرت فرزند امام باقر(ع) به کاشان رابطه قلبی و علمی مردم این خطه با امامت و اهل بیت(ع) را مستحکم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از نقش دینی و مبارزات شخصیت‌های علمی کاشان از جمله حضرات آیات کاشانی و مدنی کاشانی و همچنین علامه فیض کاشانی و حاج ملا محمد مهدی نراقی و شیخ عبدالغفور در تاریخ کشورمان گفت: در دوره اخیر خاندان اهل علم یثربی نیز جایگاهی ارزشمند در تاریخ کاشان دارند و از دوران مبارزات با این خاندان آشنایی دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود امکان باستانی در شهرستان کاشان را نشان دهنده سابقه و پیشینه تاریخ این شهرستان و از جمله جاذبه‌های گردشگری در این منطقه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: مردم وفادار کاشان صلابت خود را در عین آرامش همواره حفظ کرده‌اند و امیدوارم در آینده با توجه بیشتر به این دیار شاهد توسعه بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این شهرستان و رفع مشکلات آن از جمله کمبود آب باشیم.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که تعدادی از استادان دانشگاه، حوزه علمیه و منتخب شورای شهر کاشان حضور داشتند، چند تند از حاضران دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل کلان کشور بویژه شهرستان متبوعشان مطرح کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار