|
|
کدخبر: ۲۱۴

بروجردی:

رئیس‌کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط هرروز برای محمد مرسی سخت‌تر می‌شود، به‌خصوص اینکه استعفای وزرا مفهوم سیاسی خاص خود را دارد و به‌صورت طبیعی پایه‌های دولت او را سست‌تر خواهد کرد و بر نگرانی‌ها خواهد افزود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی‌ و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر مصر و استعفای تعدادی از وزرای دولت محمد مرسی، ‌ گفت: تحولات مصر وارد مرحله پیچیده‌‌ای شده است‌که از چشم‌انداز روشنی برخوردار نیست، استعفای وزرا نیز به پیچیدگی این مسئله افزوده است و هشدار ارتش هم این نگرانی را ایجاد کرده است که با دخالت نظامیان وضعیت مصر وارد مرحله خطرناکی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم نقش اساسی در شکل‌گیری انقلاب و سرنگونی رژیم مبارک داشته‌اند، ‌ گستردگی نارضایتی‌ها این نگرانی را ایجاد کرده است که تحولات سمت و سوی خوش‌خیمی نداشته باشد، بنابراین ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران امیدواریم ‌آقای مرسی بتواند این مشکلات را حل کند و از این مرحله سخت عبور کند.

رئیس‌ کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه‌ جمهوری اسلامی نگران آینده مصر و تحولات پیشِ‌روی این کشور است، افزود: امیدواریم سمت و سوی این حوادثو درگیری‌های خیابانی در مصر به حضور نیروهای مسلح و دخالت ارتش منجر نشود و‌کار پیچیده‌تر نشود چرا‌که در آن شرایط امکان هر‌گونه سوء‌استفاده از شرایط فعلی وجود دارد.

بروجردی تصریح کرد: شرایط هرروز برای محمد مرسی سخت‌تر می‌شود، به‌خصوص اینکه استعفای وزرا مفهوم سیاسی خاص خود را دارد و به‌صورت طبیعی پایه‌های دولت او را سست‌تر خواهد کرد و بر نگرانی‌ها خواهد افزود.

وی خاطرنشان کرد: باید هر‌چه سریع‌تر تدبیری از سوی آقای مرسی اندیشیده شود تا بحران فعلی در مصر پایان یابد و به نظر می‌رسد در این صورت شانس خروج از این بحران بیشتر باشد. به هر میزان که زمان از دست رود و وضعیت پیچیده‌تر شود، حل آن هم مشکل‌تر خواهد شد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران مصر، اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران عدم دخالت در امور داخلی کشورها است و تحولات مصر نیز مسئله داخلی این کشور است، ضمن اینکه بدون تردید عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا در بحران مصر دخالت دارند و سعی می‌کنند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

بروجردی در خصوص گفت‌وگوی تلفنی محمد مرسی و باراک اوباما، ‌ گفت: سیاست همیشگی آمریکا سوء‌استفاده از بحران‌ها بوده است و آن‌ها تنها اصل منافع آمریکا را می‌شناسند و در راستای این اصل همه‌چیز را فدا می‌کنند و این سیاست همیشگی آمریکا در جهان بوده است و مصر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار