|
|
کدخبر: ۲۱۴۲

یک نماینده پارلمان عراق گفت: گروه‌های مسلح وابسته به القاعده در موصل واقع در شمال بغداد، با تروریست‌های سوریه همکاری می‌کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، «زهیر الاعرجی» نماینده پارلمان عراق در بغداد از همکاری گروه‌های تروریستی موصل با افراد مسلح در سوریه و سازماندهی عملیات آنان خبر داده و اظهارداشت: موصل با خطر واقعی روبه رو است و اهالی آن در معرض تهدید گروهک وابسته به القاعده موسوم به «دولت اسلامی عراق» قرار دارند.

موصل در معرض خطر جدی است

وی با بیان اینکه ناامنی در موصل کاملًا برای دست اندرکاران مسائل امنیتی نمود یافته، تصریح کرد: این ناامنی ناشی از عملیات تروریستی القاعده و کشتار پراکنده و ترورها و انفجارهای بزدلانه‌ای است که هر روزه در این شهر رخ داده و امنیت آن را در معرض خطر جدی قرار داده است.

الاعرجی در ادامه گفت: عملیات تروریستی که این گروهک‌ها انجام می‌دهند، اخیراً از نظر زمانی و استفاده از مهمات و سهولت رفت‌وآمد در نقاط مختلف موصل، روند صعودی داشته است.

وی در توضیح این مطلب افزود: دشمن اکنون در قتل و کشتار و نیز نحوه گریز از نیروهای امنیتی مهارت کسب کرده زیرا عملیات خود را پنهانی انجام داده و قابل شناسایی نیست.

این نماینده پارلمان عراق اظهارداشت: تروریست ها به اقدامات شرم‌آوری دست می‌زنند که نمونه آن اخاذی از مغازه داران حتی مغازه‌های کوچک و کم درآمد است.

کشف اجساد اتباع خارجی در موصل

وی از روابط سازمان یافته و همکاری مداوم بین گروهک‌های تروریستی در موصل با سازمان‌های تروریستی در سوریه خبر داده و گفت: کشف تعداد زیادی جسد متعلق به خارجی‌ها و به عبارت بهتر به عرب‌های غیر عراقی در موصل و نیز دستگیری تعدادی از آنها، بهترین شاهد برای این همکاری است.

الاعراجی با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی عراق در موصل گفت: نیروهای امنیتی اکنون فقط از خود دفاع می‌کنند و عملیات آنان ضعیف و پراکنده بوده و با شرایط خطرناک این شهر تناسب ندارد.

وی فاش کرد که گروهک های تروریستی در جنوب و غرب موصل و شهرستان «البعاج» و نیز «الحضر» و «تلعفر» مستقر شده اند و با استفاده از خلا امنیتی در تلاش برای تمرکز در الرمادی در غرب عراق هستند.

این نماینده عراقی، نیروهای امنیتی را به مسئولیت پذیری و استفاده از شیوه های جدید برای مبارزه با گروهک جنایتکار و نابودی نهایی آنان فراخواند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار