|
|
کدخبر: ۲۱۹۶

طرح‌ اصلاح قانون انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران و بررسی آخرین وضعیت حقوقی باغ قلهک از جمله مهمترین دستورکار هفته آینده کمیسیون‌های مجلس است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند که بررسی طرح‌‌های مختلفی ازجمله اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران در کمیسیون شوراها و ‌آخرین وضعیت حقوقی باغ قلهک در دستورکار این جلسات قرار دارد.

بررسی آخرین وضعیت حقوقی باغ قلهک

بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در روزهای(یک‌شنبه ۳۰ تیر) و(سه‌شنبه ۱ مرداد) تشکیل جلسه خواهد داد.

بر این اساس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در نشست روز(یک‌شنبه۳۰ تیر) آیین‌نامه داخلی کمیسیون را مورد بررسی قرار می‌دهد، همچنین طرح‌ها و لوایح ارجاعی و گزارش کارگروه‌ها کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در نشست روز(سه شنبه ۱ مرداد) بررسی می‌شود.

کارگروه امنیت کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس نیز برای بررسی موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان، طرح مقابله با گروه‌های انحرافی و حادثه مرزی ثلاثباباجانی با حضور مسئولان ذی‌ربط در روز(یک‌شنبه۳۰ تیر) تشکیل جلسه خواهد داد.

بر این اساس طرح الزام دولت به عمل متقابل در قبال کشورها و سازمان‌هایی که از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند و مباحثمرتبط با دفاع از مقاومت اسلامی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات ذی‌ربط در نشست(یک‌شنبه ۳۰ تیر) کارگروه روابط خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین کارگروه دفاعی جهت بررسی مباحثمرتبط با نظارت بر اجرای پاکسازی مناطق آلوده به مین با حضور مقامات محترم ذی‌ربط و کارگروه مطالبات ملی برای بررسی آخرین وضعیت حقوقی باغ قلهک با حضور مسئولان ذی‌ربط در روز(سه‌شنبه ۱ مرداد) تشکیل جلسه خواهد داد.

بررسی پیش‌نویس طرح نظام آموزش و تربیت‌ فنی و حرفه‌ای

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر اساس دستور‌کار اعلامی کمیسیون‌ها، روز‌های یک‌شنبه(۳۰ تیر) و سه‌شنبه(۱مرداد) تشکیل جلسه می‌دهد.

تبادل اخبار و ادامه بررسی پیش‌نویس طرح نظام آموزش و تربیت‌ فنی و حرفه‌ای از جمله مواردی است که یکشنبه نوبت عصر در کمیسیون بررسی می‌شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز سه‌شنبه ادامه بررسی پیش‌نویس طرح نظام آموزش و تربیت‌ فنی و حرفه‌ای، بررسی طرح اصلاح بند(ز) ماده(۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(چاپ۵۶۰) ‌و بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(۱۷) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور‌کار خود دارند.

همچنین در روز دوشنبه ۳۱ تیر کارگروه آموزش و پرورش، کارگروه علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، کارگروه تحقیقات و فناوری، کارگروه آموزش عالی و آموزش پزشکی و کارگروه آموزش‌های مهارتی جلسات ‌خود را برگزار می‌کنند.

بررسی طرح‌ اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نیز در روزهای(یک‌شنبه۳۰ تیر) و(سه‌شنبه ۱ مرداد) تشکیل جلسه می‌دهند.

بر این اساس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در روز(یک‌شنبه۳۰ تیر) ضمن بررسی اخبار واصله، برای رسیدگی به طرح‌ اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تشکیل جلسه خواهد داد.

همچنین طرح اصلاح قانون الحاق سه تبصره به بند ۱۲ ماده ۴ قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طرح الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی تهران زیر نظر شهرداری تهران در نشست روز(سه‌شنبه ۱ مرداد) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی طرح یک‌فوریتی تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس روز یکشنبه - ۳۰ تیر - به طرح اصلاح بند(ب) ماده(۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران رسیدگی می‌کند.

همچنین رسیدگی به طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان نیز در دستور کار این روز کمیسیون قرار دارد.

جلسه مشترک اعضاء کمیسیون با مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز روز دوشنبه - ۳۱ تیر - برگزار می‌شود.

کمیسیون روز سه‌شنبه - ۱ مرداد - به بحثو تبادل‌نظر پیرامون برنامه‌ها و مسائل مربوط به کمیسیون‌ها و کمیته‌های سه‌گانه می‌پردازد.

رسیدگی به بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌وری و نشست مشترک اعضای کمیسیون با مسئولین دیوان محاسبات کشور در محل دیوان نیز در دستور این روز کمیسیون قرار دارد.

همچنین کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات روز یکشنبه - ۳۰ تیر - بررسی طرح یک‌فوریتی تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان را ادامه می‌دهد.

کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس طرح الحاق یک تبصره به ماده(۱۲۳) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

کمیته عمومی و دفاعی نیز روز سه‌شنبه - ۱ مرداد - تشکیل جلسه می‌دهد.

بررسی گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه و سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد که بررسی گزارش‌های تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور یکی از مهمترین مواردی است که یکشنبه هفته آینده بعد از اتمام صحن علنی بررسی می‌شود.

در جلسه عصر روز یکشنبه هفته آینده طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت‌بار، طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی و طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی بررسی می‌شود.

هیأت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور یکشنبه آینده بعد از اتمام جلسه علنی به منظور بررسی گزارش‌های تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

کارگروه بررسی مسائل و مشکلات صندوق ضمانت صادرات با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره این صندوق نیز روز یکشنبه بعد از اتمام جلسه علنی به منظور بررسی مسائل و مشکلات صندوق ضمانت صادرات تشکیل می‌شود.

جلسات کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده در روز سه‌شنبه ادامه دارد که طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها، لایحه تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، طرح اصلاح بند(۲-۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور به‌منظور تنظیم بازار خرید و فروش ارز، تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و همچنین تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور بررسی می‌شود.

بررسی گزارش عملکرد اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال گذشته

کمیسیون وی‍ژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی رسیدگی به گزارش عملکرد بهبود محیط کسب و کار(موضوع مواد: ۷،۶۲، ۷۶ قانون برنامه پنجم توسعه) در دستور کار این هفته کمیسیون وی‍ژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قرار دارد.

همچنین بررسی طرح اصلاح موادی از قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بررسی گزارشی از عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۹۱ در دستورکار روز دوشنبه این کمیسیون قرار دارد.

طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، هفته آینده در روز‌های دوشنبه - ۳۱ تیرماه - و سه‌شنبه - ۱ مردادماه - تشکیل جلسه می‌دهد.

کمیسیون مذکور در روز –دوشنبه ۳۱ تیرماه - جلسه مشترک با دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نیرو - وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست و مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور خواهد داشت.

کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در روز سه‌شنبه - ۱ مردادماه - جلسه مشترک با اعضای هیأت مدیره اتحادیه دام و طیور کشور برگزار خواهد کرد.

بازدید اعضای کمیسیون عمران از پروژه‌های مصلی امام خمینی(ره)

کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و به ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت ازاحداث، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها و بررسی طرح همترازی و ارزشیابی مدارک دریانوردان خواهد پرداخت.

همچنین در روز دوشنبه هفته آتی در جلسات کمیته مسکن و شهرسازی رسیدگی به طرح اصلاح بند(د) ماده(۳۹) قانون بر نامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

در روز سه‌شنبه هفته آتی نیز لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریای بررسی و بازدید اعضای کمیسیون عمران از روند پیشرفت پروژه‌های مصلی بزرگ امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پاسخگویی به سؤال نمایندگان

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون اجتماعی در روز‌های یک شنبه(۳۰تیر)، دوشنبه(۳۱ تیر) و سه‌نشبه(۱ مرداد) تشکیل جلسه می‌دهد.

ادامه بررسی طرح ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، بررسی طرح اصلاح تبصره(۲) ماده(۳۹) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تقدیر از برگزیدگان چهل و دومین مسابقات بین‌المللی مهارت(لایپ‌زیک آلمان) از جمله مواردی است که در روز یک‌شنبه در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود.

همچنین در روز دوشنبه کمیسیون اجتماعی ادامه بررسی طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بهره‌وری، ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد ایران، دعوت از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پاسخگویی به سؤال آقایان حامد قادرمزی، فولادگر، ندیمی، ایرانپور، ناصری و نشست مشترک با مسؤولین دیوان محاسبات پایان بخش فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی در روز سه‌شنبه است.

بررسی طرح آیین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند و در روز یک‌شنبه بررسی طرح آیین‌ دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی را بررسی می‌کنند.

ادامه بررسی طرح آیین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی، بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب۱۳۸۷ و بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی دولت در روز سه‌شنبه از جمله اقدامات کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است.

همچنین در روز دوشنبه کارگروه تخصصی حقوق خصوصی، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، کارگروه تخصصی حقوق جزا، بررسی طرح مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیرمجاز، کارگروه تخصصی حقوق عمومی، بررسی طرح تأسیس دفاتر پیشخوان قضائی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار