|
|
کدخبر: ۲۲۷

میرتاج‌الدینی:

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه گفت‌وگوی مستقیم فردا شب رییس‌جمهور با مردم، گفت: رییس‌جمهور فردا شب به صورت مستقیم با مردم سخن خواهد گفت و گزارش عملکرد دولت را ارائه می‌دهد که گزارش بسیار جامعی است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم ختم علامه شهید شیخ حسن شحاته که صبح امروز در مسجد ارک برگزار شد، در خصوص همکاری‌های دولت فعلی با رئیس‌جمهور منتخب برای تحویل دولت اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید دولت یازدهم را کمک کنند و آن را یاری رسانند. دولت هم یک‌سری اقداماتی را شروع کرده است و طبعا در همه مراحل انتقال دولت فعلی به دولت یازدهم کمک خواهد کرد.

وی ادامه: برخی از کارها جزو اقدامات روزمره کشور است که وزرای مربوطه از جمله وزرای اقتصادی برخی اقدامات همچون تامین کالاهای اساسی تا چند ماه بعد از پایان دولت دهم را فراهم کرده‌اند تا دولت یازدهم در اوایل آغاز به کار خودش درگیر این کارهای روزمره نشود تا کابینه را تشکیل و کارها را به دست بگیرند و بتوانند برنامه‌های کشور را به خوبی پیش ببرند.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرده که برای تحویل دولت ناگفته‌هایی دارد، آیا شما خبری از این ناگفته‌ها دارید، گفت: این مورد ربطی به اتمام و ترک دولت دهم ندارد و آقای رئیس جمهور همیشه با مردم سخن‌ گفته‌اند و گزارش کار داده‌اند. در این مقطع نیز گزارش عملکرد خواهد داشت و این موضوع از حاشیه‌سازی‌هایی که رسانه‌ها قصد دارند انجام دهند به دور است.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور فردا شب به صورت مستقیم با مردم سخن خواهد گفت و گزارش عملکرد دولت را ارائه می‌دهد که گزارش بسیار جامعی است. البته نمی‌توان گزارش عملکرد ۸ ساله دولت را در یک جلسه به مردم ارائه کرد چرا که آیندگان قضاوت خواهند کرد که این دولت اقدامات زیادی انجام داد و کارنامه عملکرد دولت بالاتر از عملکرد تمام دولت‌های قبل است و آمارهایی که وجود دارد این مسئله را تصدیق می‌کند و رئیس جمهور در این خصوص گزارش خواهد داد.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص برنامه احمدی‌نژاد بعد از تحویل دولت، اظهار داشت: این مسئله مربوط به برنامه‌های آینده می‌شود و هنوز موردی اعلام نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، درباره شکایت دولت از دو نماینده مجلس، ‌گفت: نمایندگان مصونیت قضایی ندارند و حتی اگر بیش از دو نفر باشند هر کدام که خلاف اصول اخلاقی بر علیه دیگران موضع‌گیری کند، مصونیت قضایی ندارند و افراد می‌توانند هم به کمیسیون اصل ۹۰ و هم به دستگاه قضایی شکایت کنند.

معاون رئیس ‌جمهور در خصوص علت این شکایت تصریح کرد: بنده جزئیات و علت این شکایت را نمی‌دانم.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر مصاحبه مهدی کلهر مشاور پیشین رئیس‌جمهور در خصوص اینکه احمدی‌نژاد از شکست اصولگرایان در انتخابات خشنود است، گفت: اگر چنین چیزی گفته باشد، نظر شخصی خودش است.

وی در خصوص معدل و نمره دولت در کارنامه ۸ ساله‌اش، گفت: بنده در مقایسه با دولت‌های بعد از انقلاب کارنامه دولت‌های احمدی‌نژاد را کارنامه‌ای قابل قبول می‌دانم و بالاتر از همه دولت‌های قبل می‌دانم، ولی نمره دادن مشکل است و نمی‌توان به آسانی نمره داد، چرا که هر دولتی کاستی‌هایی دارد و هیچ‌کس به صورت مطلق نمی‌تواند بگوید که هیچ کاستی نداشتیم. اما کارنامه عملکرد دولت در عرصه های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، سیاست داخلی، و سیاست خارجی کارنامه ای قابل قبول و قابل دفاع است.

معاون رئیس جمهور در خصوص اینکه چه نقدی به عملکرد دولت احمدی‌نژاد دارید، گفت: تغییر مدیریت ها بیش از حد بوده که خود این امر نیز دو طرفه بوده است که یکی مدیران با وفا نبوده‌اند و از طرف دیگر نیز تغییرات از سمت دولت زیاد بوده است.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایرنا که پرسید شما چه نصیحتی به افرادی که دولت را تخریب کردند و مباحثی همچون سی دی قرمز و برگزار نکردن انتخابات را مطرح کردند، دارید، گفت: بعضی بداخلاقی‌های سیاسی که عده‌ای انجام دادند که بعد نیز مشخص شد هیچ یک از این موارد واقعیت ندارد، باعثرسوایی آنها در بین مردم شد که متاسفانه برخی از این افراد هنوز این نوع سخنان را ادامه می‌دهند و احترام و شان ریاست‌جمهوری را حفظ نمی‌کنند. اگر بعد از ۸ سال نماینده مجلسی به رئیس‌جمهوری که شبانه‌روز کار کرده است، با جسارت توهین کند و حرف‌هایی بزند که بنده از تکرار آنها معذورم که این سخنان را روزنامه‌ها نیز منتشر کنند، درست نیست و اخلاق سیاسی را باید در موضع‌گیری‌ها رعایت کرد.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم فرق بین انتقاد سازنده و دلسوزانه با انتقاد تخریبی که موضع کینه و عداوت دارد تشخیص می‌دهند. با این موارد محبوبیت احمدی‌نژاد در بین مردم کاهش نمی‌باید، چرا که ۸ سال صادقانه به مردم خدمت کرده است و هر روز مردم شاهد افتتاح‌ پروژه‌ها و برنامه‌های دولت هستند. تازه زمان به افتتاح برخی پروژه‌ها نمی‌رسد و برخی از آنها بعد از اتمام دولت افتتاح خواهند شد و این مسئله نشانگر آن است که دولت در هشت سال کار کرده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به این مورد اشاره کردند و فرمودند در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برخی از کاندیداها عملکرد و اقدامات فراوان دولت را نادیده گرفتند و در مورد احمدی‌نژاد از موضع عداوت سیاسی صحبت می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اصرار برخی برای عداوت با احمدی‌نژاد گفت: ابعاد این مورد نیاز به تحلیل دارد.

میرتاج‌الدینی در خصوص شهادت شحاته اظهار داشت: حادثه تروریستی در روستای ابومسلم الجیده قاهره حادثه بسیار تلخی بود که فتنه افراطی‌های تکفیری است که متاسفانه مانند سرطان در اسلام نفوذ کرده است و این حادثه نیز یکی از موارد اقدامات زشت آنها بود که شیعیان را به قتل برسانند. این مورد را تمام اندیشمندان و متفکران اسلامی باید به عنوان خطر جدی برای جهان اسلام بدانند.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: تکفیری‌ها مزدورانی هستند که در پشت پرده آنها استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار دارند که چهره منور، رحمانی و مهربان اسلام را در دنیا خشن نشان می‌دهند و دید جهانیان را نسبت به اسلام خدشه دار می‌کند. مورد دیگر ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است که باید شدیدا از آن پرهیز کنیم. امروزحضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه را به وحدت دعوت می‌کنند و خوشبختانه این عمل زشت را علمای مصر و شیخ الازهر مصر آن را محکوم کردند و امیدواریم که با برخورد جدی و قاطع با عوامل این حادثه تروریستی دیگر شاهد این حوادثنباشیم.

وی در خصوص اتفاقات اخیر و ناآرامی‌های اخیر مصر نیز گفت: ما دوست نداریم که چنین اتفاقی در مصر پیش بیاید، چرا که مردم به رئیس‌جمهوری که رای دادند و آن دولت یک سال است که روی کار آمده و بعد از یک سال این آشوب و درگیری پیش بیاید، به نفع مردم مصر نیست. معتقدم سیاسیون و افرادی که در مصر تاثیرگذارند باید دور هم جمع شوند و یک روند صحیح و درست را پیش ببرند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دولت مصر عجله کرد و به جای اینکه به خود مشکلات مردم مصر برسد، در سوریه و دیگر کشورها معطوف شد در صورتی‌که مردم مصر انتظار داشتند بقایای دولت حسنی مبارک را پاکسازی کنند و آثار انقلاب را ببینند، اما در هر صورت بنده به مسئولان و سیاسیون مصری توصیه می‌کنم که با مذاکره و تصمیم داخلی بین گروه‌ها این وضعیت را حل کنند، چرا که هر نوع ناآرامی و آشوب در کشور آثارش به دیگر کشورها می‌رسد و ما آرامش را در کشورهای اسلامی خواهان هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار