|
|
کدخبر: ۲۲۷۱

بیش از یکصد نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهوری این کشور خواستند با توجه به انتخاب حسن روحانی از فرصت‌های دیپلماتیک بیشتری در برابر ایران استفاده کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری المانیتور اظهار کرد: ۱۱۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور خواستند با توجه به پیروزی حسن روحانی تلاش کند فرصت‌های دیپلماتیک بیشتری برای حل مسائل موجود با ایران ایجاد کند.

یکی از تدوین کنندگان این نامه گفت: این نامه که به همت «دیوید پرایس» نماینده کارولینای شمالی و «چارلز دنت» نماینده پنسیلوانیا تدوین شده است بزرگترین نامه در حمایت از راهکار دیپلماسی در مواجهه با ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا است.

یک سخنگوی دفتر دیوید پرایس گفت: نمایندگان سنا و کنگره تا پنج شنبه شب فرصت داشتند این نامه را امضا و حمایت خود را از محتویات آن اعلام کنند و انتظار می‌رود روز جمعه این نامه به دفتر کاخ سفید ارسال شود.

این نامه موفق شده است امضای ۱۱۸ نماینده را به خود اختصاص دهد که ۱۴ نفر از امضاکنندگان جمهوریخواه هستند.

در این نامه آمده است؛ این برای اولین بار نیست که یک رئیس جمهور میانه رو و خواهان اصلاحات در ایران روی کار می‌آید، بنابراین تاریخ به ما آموخته که نسبت به تغییرات معنادار خواسته شده با احتیاط برخورد کنیم.

پرایس و دنت در این نامه نوشتند؛ با توجه به شرایط بین المللی که آمریکا، اسرائیل و جامعه بین المللی در آن درگیر هستند این اشتباه است که از فرصت انتخاب دکتر حسن روحانی برای حصول یک توافق در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده نکنیم.

اگر چه این نامه موضعی درباره تحریم‌ها یا امکان استفاده از نیروی نظامی توسط آمریکا و متحدانش علیه ایران نمی‌گیرد اما در آن آمده است؛ اگر چه اعضای مجلس نمایندگان ممکن است دیدگاههای مختلفی دراین باره داشته باشند اما همه ما توافق داریم که رویکرد دیپلماتیک در مواجهه با ایران بخشی از استراتژی گسترده ما است.

پیش از این نیز ۲۹ مقام پیشین دولت آمریکا از اوباما خواسته‌اند با ایران وارد مذاکرات مستقیم شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار