|
|
کدخبر: ۲۲۷۳

رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی لغو سفر خود به مسکو در پی اختلافات ناشی از حضور افشاگر سازمان‌های جاسوسی آمریکا در روسیه، است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، نیویورک‌ تایمز اظهار کرد: مقامات آمریکایی اعلام کردند اگرچه باراک اوباما در نشست گروه بیست در سنت‌پترزبورگ شرکت خواهد اما به علت وجود برخی مسائل در روابط بین آمریکا و روسیه، بالاخص حضور ادوارد اسنودن افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی، در یکی از فرودگاه‌های مسکو احتمالا سفر خود به این شهر را لغو خواهد کرد.

کاخ سفید هنوز اعلام نکرده است که سفر اوباما به مسکو لغو خواهد شد یا نه. چهارشنبه گذشته جی کارنی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، از ارائه پاسخ شفاف بدین سؤال پرهیز کرد.

وی گفت: " می‌توانم بگویم که رئیس جمهور قصد دارد برای شرکت در نشست گروه بیست به روسیه سفر کند. چیزی بیشتری برای افزودن به آنچه قبلا درباره این سفر گفته‌ام ندارم. "

در همین حین، برخی اعضای ارشد کنگره معتقدند باید از دیدار از پیش تعیین شده بین ولادمیر پوتین و باراک اوباما برای خروج از بن‌بست بین واشنگتن و مسکو بر سر ادوارد اسنودن استفاده شود.

پوتین قبلا اعلام کرده تنها زمانی درخواست اسنودن مورد بررسی قرار خواهد گرفت که وی قول دهد از اقداماتی که به آمریکا آسیب می‌رسانند پرهیز کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده است که شکاف کنونی بر سر ماجرای اسنودن به روابط دو جانبه آسیب نرساند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار