|
|
کدخبر: ۲۲۷۸

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با حساسیت‌هایی که مجلس دارد اشکالات فعلی لایحه خاک برطرف خواهد شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، عباس پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: در بحثمجوز فروش خاک در لایحه خاک، کمیسیون کشاورزی موضع جدی دارد و با حساسیت بالایی هم با موضوع برخورد می‌کند؛ منتظریم که این لایحه در صحن علنی مجلس طرح شود و قوانین مورد نیاز برای رفع و رجوع مسائل مربوط به حوزه خاک را برطرف کند.

او با توضیح اینکه خاک به عنوان منبع تولید و تامین مواد غذایی بشر از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: لایحه جامع خاک تلاش می‌کند قوانین و چارچوبی را ایجاد کند که سلامت خاک حفظ شود؛ پتانسیل و ظرفیتش برای نسل‌های آینده حفظ شود و دست نخورده باقی بماند.

پاپی‌زاده درباره مجوز فروش خاک در لایحه خاک، عنوان کرد: این بحثتا حد زیادی وجود داشت که در لایحه پیشنهادی تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده اما همچنان لازم است که روی آن کار شود؛ اگر این لایحه به صحن علنی مجلس برود، در آنجا چکش‌کاری خواهد شد و پیشنهاداتی ارائه خواهد شد و ایرادات اطراف آن برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دغدغه تک‌تک نمایندگان و به خصوص کمیسیون کشاورزی این است که لایحه به نحوی بسته شود که بتوانیم ظرفیت و پتانسیل منابع تولید ثروت را که خاک یکی از آنهاست برای کشورمان حفظ کنیم، به خصوص مجلس با قاچاق خاک حتما برخورد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: قرار نیست این لایحه به همان صورتی که صحن پیشنهاد می‌شود، به همان صورت هم تصویب شود، قطعا همکاران ما در صحن نظراتی خواهند داشت که اعمال می‌شود.

او همچنین گفت: با حساسیت‌هایی که مجلس دارد، اشکالات فعلی لایحه خاک برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار