|
|
کدخبر: ۲۲۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مصوبه مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها پس از ابلاغ بودجه لازم‌الاجرا بوده و مجلس از ابزارهای خود برای اجرای این قانون استفاده خواهد کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، غلامرضا اسداللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون بودجه ۹۲ ابلاغ شده باید برابر قانون اقدام شود حالا اینکه مثل روال گذشته بعضی موارد قانون که به نظرشان درست نمی‌آید را اجرا نکنند بحثدیگری است اما قطعا مجلس پیگیری خواهد کرد که قانون مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان هم رسیده اجرایی شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی درآمد پنجاه هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی که در مصوبه مجلس پیش‌بینی شده عدد بزرگی نیست. آنچه که دولت برای درآمد هدفمندی پیشنهاد کرده بود و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را از این محل به عنوان درآمد می‌خواست مورد مخالفت مجلس قرار گرفت اما بر اساس آنچه مجلس تصویب کرده، افزایش قیمت حامل‌های انرژی افزایش جزئی خواهد داشت.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه بودجه ۹۲ بودجه‌ای عملیاتی است، یادآور شد: با اجرای این قانون، بنزین سهمیه‌ای ۴۳۵ تومان و بنزین آزاد ۷۳۰ تومان خواهد شد که خیلی عدد و رقم آنچنانی نیست و چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون بودجه ۹۲ با توجه به شرایط موجود وضع شده و اکنون هم شرایط تغییر نکرده لذا قانون باید اجرا شود.

اسداللهی در پایان گفت: به نظر نمی‌رسد که نیازی به تغییر قانون هدفمندی در سال جاری باشیم و دولت بعد باید همین قانون را اجرا کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار