|
|
کدخبر: ۲۲۸۹

صدر اعظم آلمان مجددا خواستار آزادی رئیس جمهوری عزل شده مصر و حضور همه طیف ها در روند سیاسی این کشور شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پایگاه الیوم السابع نوشت: آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان مجددا خواستار آزادی محمد مرسی شد.

صدر اعظم آلمان بیان کرد: همه طیف ها باید در روند سیاسی مصر مشارکت داشته باشند. در دوره زمامداری محمد مرسی برخی احساس می کردند که برخورد نادرستی با آنها شده است و هم اکنون عکس آن وجود دارد و طیفی دیگر شاهد برخورد نادرست هستند.

از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر نمازجمعه امروز را با صدقی صبحی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر و تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش و علی جمعه مفتی سابق در مسجد دانشکده نظامی در قاهره به جا آورد.

منابع مصری اعلام کردند: مقامات مصری امروز گذرگاه رفح با غزه را از هر دو طرف به طور کامل امروز بسته اند.

این منابع از حضور نیروهای امنیتی در میدان سیمون بولیوار در نزدیکی میدان التحریر در قاهره برای برقراری تامین امنیت تظاهرات موسوم به نصر و عبور خبر دادند.

از سوی دیگر لیزا آندرسون رئیس دانشگاه آمریکایی قاهره و نیز ماری آن رئیس سازمان پارلمان بلژیک صبح امروز مصر را به سوی نیویورک و بروکسل ترک کردند.

این درحالی است که سعد عماره عضو گروه اخوان المسلمین مصر بیان کرد: ما عدلی منصور را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نمی شناسیم زیرا وی نماینده عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر است.

وی مواضع عدلی منصور را ناشی از نگرانی وی از شرایط و مخالفت های خیابانی دانست و افزود: میان سخنان وی تناقض وجود دارد زیرا وی از سویی دعوت به آشتی ملی می کند و از سوی دیگر تهدید می کند.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند: یکی از طرفداران اخوان المسلمین در روستای الرویهب در سوهاج پس از مخالفت اهالی یک خانواده با حضور در تظاهرات میلیونی مورد نظر اخوانی ها سعی کرد که منزل این خانواده را به آتش بکشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار