|
|
کدخبر: ۲۴۷۰

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از آمارهای ارائه شده توسط رئیس‌جمهور در دیدار با مقام معظم رهبری انتقاد کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس، طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصول ۷۶ و ۸۴ قانون اساسی اظهار داشت: شب گذشته مقام معظم رهبری جلسه بسیار خوبی با جمعی از کارگزاران نظام برگزار کردند و معظم‌ له ارشادات بسیار مفیدی برای کشور داشتند و ما از آن استفاده کردیم.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند دولت‌های نهم ودهم تقدیر کردند، ما نیز که مرید ایشان هستیم قطعا به سهم خود از این اقدامات خوب تقدیر و تشکر می‌کنیم، در این جلسه آقای احمدی‌نژاد آمارهایی را ارائه کردند و سخنرانی مبسوطی داشتند که برخی از آمارها با آمارهایی‌که در کمیسیون‌های مجلس و به صورت‌های مختلف به دست نمایندگان می‌رسد مغایرت‌هایی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مثلا در ارتباط با عدد فاینانسی و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش وابستگی به نفت، رقم صادرات غیر نفتی، اشتغال، شاخص‌های رفاه و ۷۴ هزار میلیارد تومانی که به عنوان تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی که صراحتا شب گذشته اعلام شد، بدهی دولت به بانک مرکزی صفر شده است. شب گذشته نسبت‌هایی را در مقایسه‌ها مطرح کردند که علی‌القاعده باید به قیمت ثابت اعلام می‌شد، اما شب گذشته به قیمت جاری اعلام شد.

همچنین اقدامات انجام شده دولت یک ستون کم داشت و آن اینکه تعهدات در قانون برنامه چه بوده و چه کاری در مقابل انجام شده است که به نظر من این مسائل را باید روشن‌تر و شفاف‌تر بیان می‌کردند.

رجایی خاطرنشان کرد: این موضوعات در سطح جامعه مطرح شده و در اذهان رسوخ کرده، لذا باید به نوعی شفاف‌سازی شود تا اگر این اعداد و ارقام درست است، ما هم به آقای رئیس جمهور جایزه دهیم، چرا که اقدامات خوبیانجام شده است.

وی افزود: بنده به عنوان مثال به یکی از گزارش‌های بانک مرکزی استناد می‌کنم. در این گزارش اعلام شده کهطی یک سال گذشته قیمت گوشت ۵۴ درصد، برنج ۶۴ درصد، تخم مرغ ۴۹ درصد، حبوبات ۱۰۸ درصد و روغن نباتی نیز ۵۸ درصد افزایش قیمت یافته است. طبیعتا این قیمت‌ها با شاخص‌های رفاهی که آقای رئیس‌جمهور مطرح کرده هم‌خوانی ندارد و حتی بانک مرکزی نیز این شاخص‌ها را اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پیشنهاد من این است که گروهی از مرکز پژوهش‌های مجلس مامور شوند تا این موضوع را به صورت یک بحثدقیق بررسی کنند چرا که وظیفه مجلس نظارت بر این موضوع است و علی‌القاعده یک مرجع خارج از دولت بایستی این آمار را تایید کند و برای همیشه این بحثدر جامعه بسته شود که آیا این آمارها صحیح بوده یا خیر.

به گزارش خبرنگار تسنیم، محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکر عباس رجایی گفت: در هر صورت یک‌سری آمار از مراکز رسمی آمار کشور منتشر می‌شود و آنها نیز در مقابل کارشناسان پاسخگو هستند و البته در مقابل مردم و مجلس نیز پاسخگو هستند. البته به صورت طبیعی کمیسیون‌ها می‌توانند این موارد را بحثکنند، اما خواهش ما این است که آمارهای داده شده توسط مسئولان مستند و جامع باشد. چرا که گوینده می‌تواند بخشی از آمار را بگوید و بخش دیگری را نگویدو مهم این است که چیزی که به مخاطب القاء می‌شود به واقعیت نزدیک باشد والا رسانه‌ها و کارشناسان موضوع را متوجه می‌شوند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: کمیسیون‌های مجلس باید کار تخصصی خود را انجام دهند و می‌توانند گزارش خود را مطرح کنند و ما نیز این موارد را استماع می‌کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار