|
|
کدخبر: ۲۴۷۳

رسانه‌های خارجی به انعکاس اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز یکشنبه در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام مطرح کردند، پرداختند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد» گزارش داد: پس از آنکه مقامات و قانون‌گذاران آمریکایی خواستار دیپلماسی در قبال حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران شدند آیت الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه هشدار داد که واشنگتن «قابل اعتماد نیست».

این خبرگزاری گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مارس نیز گفت که نسبت به دورنمای مذاکرات مستقیم با آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته‌یی با قدرت‌های جهانی «خوشبین نیست».

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارشش به این نکته اشاره کرد که هفته پیش مقامات آمریکایی و تعدادی زیادی از قانونگذاران این کشور از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواستند دیپلماسی را در قبال روحانی دنبال کنند.

قانونگذاران پیشین آ‌مریکایی در نامه‌ای به اوباما گفتند که انتخاب روحانی که در تاریخ سه اوت روی کار می‌آید یک فرصت «احتمالی بزرگ است».

روزنامه استار تریبون نیز در خبری به عنوان «رهبر ایران مذاکرات با آمریکا را منتفی نمی‌داند، ولی خواستار احتیاط در این زمینه شد» نوشت که رهبر معظم ایران می‌گوید که مذاکرات با آمریکا را منع نکرده است، ولی باید در زمینه هر گونه مذاکره احتمالی احتیاط کرد.

این روزنامه افزود که آیت الله علی خامنه‌ای دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

این روزنامه نوشت که روحانی که در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد در ماه اوت روی کار می‌آیند.

ایران از سران همه کشورهای جهان دعوت کرده است که در مراسم تحلیف وی شرکت کنند.

الجزیره نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید آمریکا قابل اعتماد نیست» به بخشی از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای درباره خوشبین نبودن به مذاکرات با آمریکا اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که رهبر ایران مذاکرات با آمریکا درباره برخی مسائل خاص مانند عراق را ممنوع نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران خواستار احتیاط در تعامل با آمریکا شد» گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه گفت که مذاکرات با آمریکا را ممنوع نکرده است، ولی دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند و خواستار احتیاط در زمینه هرگونه مذاکرات احتمالی شد.

این خبرگزاری نوشت که انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران امیدها برای رفع تنش‌ها با غرب و نیز مذاکرات مستقیم احتمالی با آمریکا را احیا کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار