|
|
کدخبر: ۲۵۳۳

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور منتخب و رئیس مجلس گفت: تاکید دارم که از افراد فعال و ساکتین در فتنه ۸۸ به مراسم تحلیف دعوت نشود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اظهار داشت: برخی از نمایندگان در نطق خود دائما از تهران در حال رفاه صحبت می‌کنند، اما در برخی نقاط تهران، ساکنان آنجا دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و به دلیل اینکه اکثریت نمایندگان در شمال تهران سکونت دارند، اطلاعاتی از مشکلات سایر نقاط تهران ندارند.

وی ادامه داد: البته به لطف خدا و تاکید مقام معظم رهبری و اکثر مسئولان دلسوز خصوصا در مجلس، پیشرفت قابل توجهی حتی در روستاها شده است. اما ما به همراه مجمع نمایندگان تهران پیگیر مشکلات حوزه انتخابیه هم هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که با آگاهی مردم مسلمان منطقه دیگر خواب راحتی نخواهد داشت، گفت: نمونه این موضوع کشور سوریه است که می‌خواستند دو ماهه آن را به اشغال درآورند، لذا این روزها احساس خطر کردند و همان تروریست‌هایی که به خاطر انفجار ساختمان دوقلو در نیویورک می‌خواستند آنها را از بین ببرند، به صحنه نبرد در سوریه فرستادند و حتی با نیروهای خودشان جرات نمی‌کنند که در صحنه نبرد حضور پیدا کنند و این دلیلی است که شکست دیگری بر آنها وارد شد.

کوثری ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی از ترویست‌ها استفاده کردند و با حمایت دلارهای کشورهای عربستان و قطر مانند عراق باید پا به فرار بگذارند. امروز بر تروریست‌ها شکست‌های پی‌درپی وارد شده است و استکبار و رژیم صهیونیستی به وحشت افتاده‌اند.

وی در خصوص اقدام اخیر اتحادیه اروپا اظهار داشت: اتحادیه اروپا نیز بداند که با این اقدام اخیرش همه جوانان و مردم مسلمان و غیرمسلمان خباثت پنهانی آنها را بهتر شناختند، چرا که شما همانند سیاستمداران آمریکا سرسپرده رژیم صهیونیستی هستید و بدانید که ضرر بزرگی شامل حال شما می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از یک طرف نیروهای رزمنده‌ای که شجاعانه و جوانمردانه مقابل ارتش مقتدر در صحنه رزم می‌جنگند، تروریست می‌شمارید و از طرف دیگر تروریست‌های آدمکش را که در سوریه ناجوانمردانه زنان ومردان را سر می‌برند، محور حمایت قرار می‌دهید.

کوثری با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ادامه داد: این روزها مصادف با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عملیات‌های قادر و مرصاد است که قسمتی از واقعیت‌های موضوع را مطرح می‌کنم تا برای آیندگان درسی باشد که نگذاریم کسانی که خود و آینده خود را مقدم بر خواست رهبری قرار می‌دهند، سررشته امور را به دست گیرند.

وی افزود: رزمندگان اسلام از روز اول وارد صحنه نبرد با دشمن شدند و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح صف‌آرایی کردند و پیروزی‌های بزرگی از خود برجای گذاردند. ولی وقتی برخی مسئولان خسته شده بودند وبه دنیاطلبی تمایل پیدا کردند و وقتی امام(ره) فرمانی را صادر می‌کردند، به شکل دیگری تعبیر و تفسیر می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مثلا امام می‌فرمودند " اگر من بودم اولین ناو آمریکایی که وارد خلیج فارس می‌‌شد، می‌زدم ". چون رزمندگان اسلام آماده حرکت به طرف ناو آمریکایی بودند، دستوری صادر نشد و فرماندهان درخواست می‌کردند که دولت و وزرا در جبهه حضور پیدا کنند و باعثتقویت رزمندگان شوند. اما نه تنها امکانات به هیچ وجه اضافه نشد، بلکه زمانی که دولت در ستاد قوا مسئولیت گرفت، موجب پذیرش قطعنامه شد و جام زهر را به امام(ره) نوشاندند.

وی گفت: موسوی رئیس ستاد اعلام کرد که پول نداریم و معاون پشتیبانی و لجستیک یعنی بهزاد نبوی گفت که امکانات نداریم. همچنین جناب آقای خاتمی معاون تبلیغات و روابط عمومی اعلام کرد که مردم خسته شدند و دیگر تمایلی به جبهه ندارند، لذا نه تنها مشکلی را حل نکردند، بلکه این اظهارنظرها باعثشد که امام خمینی(ره) قطعنامه را بپذیرد و جام زهر را بنوشد.

کوثری با اشاره به پیش‌بینی امام خمینی(ره) در خصوص حمله مجدد از سوی دشمن یادآور شد: امام(ره) فرمودند که نباید از دشمن غافل شد، لذا توسط ائمه جمعه مخصوصا مقام معظم رهبری از مردم خواستند که به طرف جبهه‌ها حرکت کنند و حضور خود را در عمل نشان دهند. مردم آنچنان سیل‌آسا حضور یافتند که این حضور نشان داد مسئولان دولتی، مردم را نمی‌شناختند.

وی در خصوص نتیجه‌گیری از این موضوعات اظهارداشت: این آقایان چنین قطعنامه‌ای را به امام خمینی(ره) تحمیل کردند و این آقایان با تفکر اصلاح‌طلبی در فتنه سبز فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ را برعلیه مردم و رهبری طراحی و عملیاتی کردند که با درایت هوشمندانه رهبری و حضور گسترده مردم خصوصا در ۹ دی ۸۸ مانند عملیات مرصاد سال ۶۷ در محور غرب کشور این توطئه هماهنگ شده داخل و خارج را خنثی و سرکوب کردند.

کوثری با طرح این پرسش که آیا اینها نباید در خصوص اعمال خود پاسخگو باشند؟ گفت: بعد از این همه توطئه در ضربه زدن به نظام اسلامی و جام زهر به امام دادن و به آشوب کشاندن تهران در سال ۷۸ و با کفش نماز خواندن دختر و پسر کنار هم و آتش زدن عکس امام(ره) و پایکوبی در روز عاشورا، آیا اقدامات خود را فراموش کرده‌اند.

وی در پایان خطاب به روحانی و لاریجانی خاطرنشان کرد: خدمت حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب و علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید دارم که هوشمندانه برای روز تحلیف عمل کنند و از افراد فعال و ساکتین در فتنه ۸۸ دعوت نکنند تا این امیدواری که در بین مردم ایجاد شده است، جامع عمل پوشانده شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار