|
|
کدخبر: ۲۷۴۰

تاکنون حضور مقاماتی از ۴۵ کشور برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قطعی شده و ۱۱ رئیس جمهور، ۲ نخست‌وزیر و ۷ رئیس مجلس از جمله مقامات شرکت کننده در این مراسم هستند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور منتخب یکشنبه ۱۳ مرداد ماه برگزار می‌شود و برای نخستین بار از مقامات دیگر کشورها به جز آمریکا برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده که تاکنون حضور مقاماتی از ۴۵ کشور به اضافه نماینده سازمان ملل قطعی شده است.

براساس این گزارش تاکنون حضور ۱۱ رئیس جمهور، ۲ نخست‌وزیر، ۷ رئیس مجلس، ۴ معاون رئیس جمهور، ۳ معاون نخست‌وزیر، ۹ وزیر امور خارجه و ۱۰ وزیر از سایر وزارتخانه‌ها در این مراسم قطعی شده است.

ماهاتیر محمد نخست‌وزیر پیشین مالزی و خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز مهمانان ویژه‌ این مراسم هستند.

سید عباس عراقچی اول مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این باره خاطرنشان کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی تصمیم گرفته شد که از مقامات خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آید که این امر مرسومی در دنیاست.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه ما از همه کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی که به عنوان کشور موجودیت آن را قبول نداریم، برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم، گفت: تمرکز ما بر کشورهای منطقه است و استقبال خوبی به خصوص از سوی کشورهای منطقه در این زمینه صورت گرفته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار