|
|
کدخبر: ۳۰۷۸

شاهی که رهبر انقلاب برایش طلب مغفرت کرد چه کسی بود؟

به گزارشامیدبه نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، هیات هفتگی منتظران حضرت ولیعصر(عج)، یکشنبه شب در حسینیه قمر بنی هاشم(ع)، با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و با حضور اقشار مختلف مردم، بخصوص جوانان برگزار شد. حجت الاسلام ادیب یزدی در این مراسم که به مناسبت سالروز تخریب قبور بقیع - هشتم شوال - برگزار شد به بیان نکاتی در ارتباط با نحوه تخریب این قبور و هدف از این عمل خبیثانه پرداخت که در ادامه گزیده ای از سخنان وی را می خوانید:

* دورانی بود که ارتش عثمانی قدرت فراوانی پیدا کرده و مناطق وسیعی از اروپا و دیگر کشورها را تصرف کرده بود. در همین دوران دولت عثمانی به فرمانروایی شاه سلطان سلیم به سمت ایران لشکر کشی کرد و حاکم آن دوره ایران شاه اسماعیل بود. درگیری ایران و دولت عثمانی در منطقه شمال غرب کشور رخ داد و البته جنگی نابرابر؛ لشکریان عثمانی قریب به ۴۰۰ هزار نفر و لشکریان ایران دقیقا ۲۷۵۳۶ نفر بودند که تا آخرین نفر هم کشته شدند.

** تنها پادشاهی که رهبر انقلاب برایش طلب مغفرت کرد

* بنده نکته ای درباره شاه اسماعیل عرض کنم خدمت دوستان؛ من نه شاه دوست هستم و نه با سلطنت موافقم، با پادشاهی و شاهنشاهی نیز مخالفم و در این ارتباط سخنرانی ها و مبارزات بنده در قبل از انقلاب تایید این مطلب است اما باید بگویم مدل شاه اسماعیل با بقیه فرق دارد. تنها پادشاهی که رهبر معظم انقلاب برایش طلب مغفرت کرده مرحوم شاه اسماعیل است.

* در میان لشکریان ایران در جنگ علیه عثمانی ها مجتهدی بود به نام ملاحسین شبستری. او در میانه جنگ از شاه اسماعیل درخواست کرد که شخص شاه دیگر در میدان نماند و به ایران برگردد زیرا با کشته شدن همه و ازجمله شاه ایران، سلطان سلیم دیگر ایرانی را باقی نخواهد گذاشت و همه جا را ویران خواهد کرد و شاه اسماعیل بر خلاف میل باطنی پذیرفت.

** بالاترین شعار ایرانیان در جنگ چالدران " حیدر مدد " بود

* از این جنگ ها و رشادت های ایرانیان فراوان است. برای مثال در جنگ چالدران بالاترین شعار ایرانیان " حیدر مدد " بود که به دشمن درسی فراموش نشدنی داد. توصیه من به جوانان این مرز و بوم و به ویژه هیاتی های ساکن تهران و بالاخص اعضای هیات منتظران حضرت ولیعصر(عج) این است که تاریخ اسلام را مطالعه کنند. کتاب " جنگ چالدران " را تهیه کرده و مطالعه کنید. جوان هیاتی و آن هم در این هیات که اکثرا دانشجو هستند باید دارای سواد مفید باشد و از جمله آن سواد تاریخی است.

* به هر حال عثمانی ها بر مناطق گوناگونی از جمله مکه و مدینه تسلط پیدا کرده بودند. ۹۰ سال پیش در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، آل سعود با کمک استعمار انگلیس لشکرش را تجهیز کرده و به عثمانی ها حمله کرد و آنان را شکست داد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در آن سال ها دیگر عثمانی قدرت سابق خود را نداشته و به شدت ضعیف شده بود.

** تخریب قبور؛ اولین اقدام آل سعود پس از به قدرت رسیدن

* آل سعود به محض تصرف مکه و مدینه، اولین اقدامی که انجام داد تخریب قبور متبرکه انبیاء و اولیای خدا بود. قبور افراد بزرگواری چون اسماعیل فرزند امام صادق(ع)، آمنه مادر و عبدالله پدر پیامبر(ص)، چهار امام شیعیان، ابوذر صحابه پیامبر(ص)، قاسم و طیب و طاهر، سه پسر پیامبر اسلام و دیگر اماکن مقدس تخریب شد. نکته جالب اینجاست که این قبور غالبا توسط ایرانی ها از جمله حمزه میرزا از فرزندان ناصرالدین شاه ساخته و یا تکمیل شده بود.

* هدف آل سعود از این جنایت از بین بردن شیعه در ظاهر و باطن ملت ها بود. خبر تخریب بقیع که به ملت ایران رسید کشور یکپارچه در عزا فرو رفت و موضع گیری های تندی علیه دولت عربستان در قبال آن حرکت خبیثانه رخ داد. از جمله آن می توان به اولتیماتوم رضاشاه به عربستان، قطع رابطه ایران و عربستان و تعطیلی اعزام کاروان به حج به مدت ۷ سال اشاره کرد.

* هدف ما از هشتم شوال دفاع از دیوار و چند تکه خشت نیست، ما از مظلومیت اهل بیت دفاع می کنیم و زشتی این عمل آل سعود و وهابیت را بر ملا خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش پس از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی، آقای علی نجفی به خواندن اشعاری در ارتباط با حضرت زهرا(س) و قبور تخریب شده بقیع پرداخت که در ادامه متن اشعار را ملاحظه می کنید:

گرد و غبار غم زده خیمه به سینه ام / من زائر قبور خراب مدینه ام

آنجا که گریه ها همه خاموش و بی صداست / هرکس بمیرد از غم آن سرزمین رواست

آنجا که بغض سینه گلو گیر می شود / حتی جوان ز غربت آن پیر می شود

خاکش همیشه سرخ و هوایش غباری است / از گریه های فاطمه آیینه کاری است

اهل مدینه باب عداوت گشوده اند / بر اهل بیت ظلم فراوان نموده اند

هرکس دم از علی زده تخریب می شود / صدیقۀ مطهره تکذیب می شود

دنبال بی کس اند که تنها ترش کنند / صیاد بلبل اند که خونین پرش کنند

ازنسل هیزمند و به آتش علاقه مند / تفریحشان تمسخر هر نالۀ بلند

در خواب هم نشان حیا را ندیده اند / نیروی خویش را به رخ زن کشیده اند

بغض علی زبانه کشد از وجودشان / رنگ ریا گرفته همه تار و پودشان

روزی که راه حضرت صدیقه بسته شد / با ضربه ای حریم ولایت شکسته شد

ظلمی اگر که هست از آن لحظه حاکی است / تصویر چادریست که در کوچه خاکی است

امواج یک صدا دلم آزار می دهد / گویا صدای صورت و دیوار می دهد

گویا به گوش می رسد از قصۀ فدک / آوای نیمه جان و ضعیف «علی کمک»

تصویر هر چه درد از آن صحنه شد بدیع / یک گوشه ای ز غربت آن لحظه شد بقیع

اوراق خاطرات غیورانه نیلی است / هر چه که هست صحنه یک ضرب سیلی است

بی درد مردمان زمان جان مرتضی / ما را رها کنید بمیریم زین عزا

روزی رسد ز سینه غم آزاد می کنیم / همراه منتقم حرم آباد می کنیم

گلدسته می زنیم چونان صحن کربلا / گنبد بنا کنیم چونان مشهد الرضا

ما داغ دار سیلی ناحق مادریم / چشم انتظار منتقم آل حیدریم

هیات منتظران حضرت ولیعصر(عج) هر هفته یکشنبه شب ها ساعت ۲۱ در حیسنیه قمر بنی هاشم(ع) به نشانی خیابان آیت الله کاشانی، بین وفاآذر و رامین شمالی برقرار است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار