|
|
کدخبر: ۳۱۰۰

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آینده احیاء خواهد شد، گفت: وقتی دنیا نمی‌خواهد برای تغییر خود روش‌هایی را اتخاذ کند، ما باید از دوستان صاحب نظر خود استفاده کنیم و تحریم‌ها را دور بزنیم.

به گزارش امید، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: آقای دکتر روحانی طی برنامه‌هایی که برای اولین بار در مجلس مطرح کردند، گفتند که هدف نهایی سیاست‌هایی که دنبال می‌کنم بهبود وضعیت رفاهی و زندگی مردم است و برای این هدف نهایی توسط دوستان اقتصاددان اهداف متعددی تدوین شده است.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

* وزارت اقتصاد و دارایی، با سرمایه‌هایی که دارد موتور اصلی اقتصاد کشور قلمداد می‌شود. در جهت تحقق این اهداف راهبردی موضوعی که در دولت های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد این است که تیم اقتصادی دولت هماهنگ است، یا این‌که بعد از مقطعی دچار اختلافات داخلی خواهد شد.

* تلاش شده با استفاده از نظر دوستان و کارشناسان تیم هماهنگی از دو دستگاه وزارت اقتصاد و دارایی و برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که ان‌شاء الله در آینده احیاء خواهد شد، مورد توجه قرار بگیرد بر همین اساس در روزهای نخستین قرار گذاشته شد که حداقل هفته‌ای یکی دو جلسه با ستاد اقتصادی جلسه داشته باشیم تا برای مسائل اصلی اقتصاد بحثو بررسی داشته باشیم.

* بیکاری بالا دارد به یکی از چالش‌های جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود و اگر نتوان برای آن راهکاری اتخاذ کرد، ممکن است این موضوع در آینده جدی مشکل‌ساز شود.

*سهام عدالت از چالش‌های اقتصاد است. امروز شرکت‌های بزرگی با حجم دارایی بالا در کشور ایجاد شده که وزارت اقتصاد باید این حجم از دارایی که توسط این شرکت‌ها برای توزیع سهام عدالت به کار گرفته را در مسیر درست ساماندهی کند تا این شرکت‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگری تبدیل شود.

* اتفاقاتی که در نظام بانکی افتاده دغدغه‌ی جدی شده است. به هر ترتیب اتفاقات حاشیه‌ای ایجاد شد که نمی‌دانم نتیجه اتفاق ۳ هزار میلیارد و آن ریسکی که آقای حسینی گفتند، از مدیریت نظام بانکی کنار رفته؟ برگردان روحیه به نظام بانکی کشور و رد کردن حواشی از این نظام بانکی از مسائل پیچیده‌ای است که پیش روی ماست.

*دوستان صاحب‌نظر ما نباید احساس کنند که با وجود نظراتی که دارند، ولی گوش شنوایی در دولت نیست، و من در همین راستا از اقتصاد دانان دلسوز کشور و مردم خواهش می‌کنم که دولت را از نظرات خود محروم نکنند.

*‌ایران کشور مهمی در منطقه است و در شرایطی به سر می‌برد که همه منطقه دچار ناآرامی جدی و دشمنی‌هایی هستند و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران وضع شده است. انتظار مردم این است که آقای دکتر روحانی هم در بحثسیاست خارجی با حفظ شان و جایگاه ایران و با تعامل جدی با دنیا از تحریم‌های ظالمانه جلوگیری کند و هم این‌که در بحثبهبود اقتصاد قدم هایی را بردارد.

*وزارت اقتصاد و دارایی هدف اصلی تحریم‌هاست. تدابیر دوستان در این مقطع بسیار مهم است و همانطور که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند این موضوع از بحث‌های تعیین کننده است. وقتی دنیا نمی‌خواهد برای تغییر خود روش‌هایی را اتخاذ کند ما باید از دوستان صاحب‌نظر خود استفاده کنیم تحریم ها را دور بزنیم.

* در مقاطعی با دنیا دچار تنش بودیم و این باعثشدت که بازار داخلی در اختیار کالاهای خارجی قرار بگیرد، ولی امروز دلیلی ندارد که به شرایط خود کم توجهی کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار