|
|
کدخبر: ۳۱۳

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب و ابلاغ دستورالعمل طراحی سازه‌های ساحلی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، علیرضا کبریایی گفت: به دلیل ضرورت نیاز به بازنگری آیین‌نامه طراحی بنادر و سازه‌های دریایی و نیاز جامعه مهندسی دریایی کشور این دستورالعمل‌ توسط سازمان و به پشتوانه پروژه‌های گسترده ملی انجام شده در حوزه مهندسی و مدیریت سواحل در ۱۱ بخش برای استفاده جامعه مهندسی دریایی کشور تهیه و تصویب شد.

به گفته وی این دستورالعمل که از سوی معاون نظارت و راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شده است باید از ابتدای مهر ماه اجرا شود.

معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این سازمان بر اساس قانون، مسئولیت اعطای مجوز هرگونه ساخت و ساز ساحلی و دریایی را برعهده دارد، ادامه داد: در بخشنامه ابلاغ شده نیز این سازمان عهده‌دار به‌ روزرسانی دستورالعمل طراحی سازه‌های ساحلی است وبر این اساس تشکیل و راهبری کارگروه‌های تخصصی برای پایش و به‌ روزرسانی این نشریات یازده‌گانه در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

بدیهی است از تاریخ اجرای این دستورالعمل، متقاضیان احداثهرگونه سازه ساحلی که درخواست صدور مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی را داشته باشند باید طراحی‌های آنها توسط مهندسین مشاور ذی صلاح دریایی و بر اساس این دستورالعمل صورت گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار