|
|
کدخبر: ۳۱۴۷

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ۸سال پیش در همچین روزی از دبیری شورای امنیت ملی کنار گذاشته شد و به جای او علی اردشیر لاریجانی بر دبیری این نهاد مهم منصوب شد؛ اما برکناری حسن روحانی با مراسم تقدیری همراه بود که در آن حجت الاالسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام و شخصیت کشوری و لشگری حضور داشتند.

به گزارشامیدبه نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ رئیس جمهور روحانی که از ابتدای انقلاب اسلامی در نهاد های امنیتی حضوری موفق داشته است و در شورای عالی امنیت ملی بعنوان یک دیپلمات ۱۶ سال دبیر آن را بر عهده داشت در ۳۰ مرداد سال ۸۴ از دبیر شورای امنیت ملی کنار گذاشته شد و در مراسمی از زحمات وی تقدیر بعمل آمد.


شخصیت های مختلف و مهم لشگری و کشور در تقدیر از روحانی در مراسم تجلیل از او سخنان اظهارات مهمی داشتند و حتی سرلشگر فیروز آبادی به او احترام نظامی گذاشت.

محمدی گلپایگانی درمراسم تجلیل از خدمات ۱۶ ساله حسن روحانی در مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که با حضور مقامهای عالیرتبه کشوری و لشگری در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در سخنانی با تقدیر از خدمات ارزنده دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: آقای روحانی سنجیده‌ترین تحلیل‌ها را از مسایل ارایه می داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه با آقای حسن روحانی رفاقت و آشنایی ۴۴ ساله‌ دارد، گفت: آقای حسن روحانی در زمان آشنایی طلبه‌ای کوشا بود که توانست حداکثر استفاده را از اساتید برجسته حوزه علمیه قم داشته باشد و با داشتن هوش سرشار موفق شد همزمان علوم جدید را فرا بگیرد.

وی افزود: آقای حسن روحانی بعد از انقلاب همانند سرباز فداکاری که جایگاه برایش مهم نبود، در تمام مراحل در خدمت انقلاب قرار گرفت و یکی از خدمات ارزنده ایشان حضور در دبیرخانه شورای امنیت ملی بود.

گلپایگانی گفت: به واسطه مسئولیتی که دارم و مطالعاتی که از نتایج بررسی‌ها و مصوبات شورای عالی امنیت ملی داشته‌ام، بیشترین و پرمحتواترین و سنجیده‌ترین تحلیل‌ها را از ایشان سراغ دارم و می‌دانم که ایشان شبها و روزها در شورای امنیت ملی خدماتی را انجام داده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در جلساتی که دبیر سابق شورای امنیت ملی خدمت ایشان می‌رسیدند، حسن روحانی را مورد تفقد قرار می‌دادند گفت: آقای حسن روحانی در آخرین جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، گفتند «من هر جا باشم در خدمت شما هستم و با یک پرونده پاک و روشن این مسئولیت را در اختیار جناب آقای دکتر لاریجانی قرار می‌دهم.» محمدی گلپایگانی در پایان ابراز امیدواری کرد: از خدمات حسن روحانی در هرجا که باشند به نحو احسن استفاده شود و شورای عالی امنیت ملی مثل گذشته نقش سازنده خود را به نظام ایفا کند.

هاشمی رفسنجانی: از زمانی که ایشان دبیر شورای عالی امنیت شد خیال ما از خیلی جهات راحت بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در ادامه این مراسم گفت: آقای دکتر حسن روحانی از سالها پیش از جمله در زمان حضور در مجلس رفتار معتدلی در پیش می‌گرفتند و همین سیاست‌ را در دوران مسئولیتشان در زمان دفاع مقدس به کار می‌گرفتند که البته همین اقدام در خاتمه دادن به جنگ بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه من در دوران مسئولیت دفاعی‌ام خیلی از آقای روحانی بهره می‌بردم، گفت: تقریبا در همه سفرهای جنگی آقای روحانی همراه من بود و در مسایل نظامی کمک‌های شایانی به ما می‌کرد. رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با تاکید بر اینکه دکتر روحانی سهم بسیار بالایی در دفاع مقدس داشتند، گفت: آقای روحانی از زمانی که مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را برعهده گرفتند خیال ما از خیلی جهات راحت بود. چرا که کار ایشان کارشناسانه و عاقلانه تنظیم می‌شد.

رفسنجانی، شخصیت روحانی را شخصیتی استراتژیک خواند و گفت: خدمات آقای حسن روحانی به نظام و مردم به جهت نوع کارشان شاید خیلی معلوم نباشد، اما ایشان خدمات بسیار ارزنده‌ای در طول سالیان گذشته از جمله در بحثپرونده‌ هسته‌ای به نظام داشتند. وی تصریح کرد: فکر می کردیم اگر ایشان در شرایط فعلی در شورای عالی امنیت ملی می‌ماندند، لازم بود؛ ولی به هر دلیل اینطور نشد الان دیگر نوبت آقای دکتر لاریجانی است که کار دکتر روحانی را ادامه دهند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی مکانی جناحی، صنفی و سیاسی نیست؛ بلکه جایی‌ است که سرنوشت همه ما به آن مرتبط است باید آن را فراجناحی کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام ابراز امیدواری کرد، آقای حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک بیشتر وقت بگذارند و آنجا را به اتاق فکر برای نظام تبدیل کنند تا از آن طریق اثرات خوبی را برای نظام ایجاد کند.

یونسی: آقای روحانی شخصیتی موثر و عاقل برای نظام بود

وزیر اطلاعات نیز در این جلسه در سخنانی ضمن ارزیابی عملکرد شورای عالی امنیت ملی از نگاه امنیتی با یادآوری نقش ارزشمند آقای حسن روحانی در قبل و بعد از انقلاب گفت: آقای حسن روحانی در سال ۵۷ یکی از نادرشخصیت‌هایی بود که با سخنانش در اندام رژیم شاه لرزه می‌انداخت. وی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی نهادی بود که در ۱۶ سال گذشته کارش را با آقای حسن روحانی آغاز کرد، گفت: تا آن زمان جای این نهاد در نظام خالی بود و زمانی که این نهاد موثر در حیات امنیت ملی تاسیس شد، نیازمند شخصیتی متناسب با درجه اهمیتش بود که آقای حسن روحانی مناسبت‌تر از همه برای این مسئولیت تشخیص داده شد.

وزیر وقت اطلاعات از حسن روحانی به عنوان شخصیتی موثر و عاقل برای تصدی مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یاد کرد و گفت: جمع‌بندی ایشان در مباحثبسیار پیچیده و اختلاف‌برانگیز امنیتی فصل‌الخطاب همه نهادهای امنیتی بود و به ندرت پیش می‌آمد که نظرات ایشان مورد تایید مقام معظم رهبری قرار نگیرد و این ناشی از اعتماد رهبر معظم انقلاب به ایشان بود.

سرلشگر فیروزآبادی: لقب استاد در امنیت ملی و مدیریت بحران شایسته روحانی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در مراسم تجلیل از حسن روحانی در سخنانی با یادآوری نقش موثر آقای حسن روحانی در دفاع مقدس گفت: من از سال ۶۳ شاهد مجاهدتهای مخلصانه و مدیریت حکیمانه و توام با اخلاق فرماندهی اسلامی آقای حسن روحانی در ستاد کل پدافند کشور بودم.

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امنیت شرط رشد فرد و جامعه و حتی بقای اوست. بدون امنیت در هیچکدام از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و … نمی‌توان از جامعه‌ای مطلوب برخوردار شد. وی گفت: ممکن است همه چیز را با نگاه امنیتی پی‌گیری کنیم و امنیت را در امنیت حاکمان خلاصه کنیم که حاصل این رویکرد سکون درعرصه‌های مختلف است. و این سبب انباشته شدن مشکلات و نارضایتی‌ها در جامعه و انفجار اجتماعی و البته دیدگاهی ضد امنیتی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار