|
|
کدخبر: ۳۲۵۳

بسیاری از سیاست مداران معتقدند که در آمریکا، با تغییر دولت ها واقعا تغییر سیاست ها اتفاق نمی افتد.

سرویس سیاسیامید- شش سال قبل، سیاست مداران حزب دموکرات آمریکا، توانستند با شعار بازگشت سربازان آمریکایی به خانه هایشان، برنده ی انتخابات ریاست جمهوری شده و دولت را از جرج بوش و تیم جنگ طلبش تحویل بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری POLITICO، شعارهای ضد جنگ اوباما و تیمش، امیدها را تا حدودی در میان آمریکایی ها گسترش داد، تا جایی که به واسطه ی محبوبیتی که اوباما از اظهارات ضد جنگش کسب کرده بود، به کسب جایزه ی سیاسی صلح نوبل نایل شد. البته این اظهارات هیچ گاه منجر به اقدام نشد.

دولت به ظاهر صلح طلب اوباما، در عمل اما به گونه ای متفاوت عمل کرد. از تصویب استقرار دایم تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق تا تهدید به استفاده از سلاح هسته ای علیه ایران تا مشارکت فعال در حمله نظامی به لیبی، کارنامه ی سیاهی برای دموکرات های آمریکایی بر جای گذاشته است.

اما اینک تیم امنیت ملی و سیاست خارجی اوباما در معرض یک آزمون بزرگ قرار گرفته است. دولتی که شعار اصلی اش " تغییر " در سیاست های جنگ افروزانه دولت پیشین بود، اعلام کرده که آمادگی دارد ظرف ۴۸ ساعت آینده، حمله نظامی به سوریه را بدون تصویب شورای امنیت سازمان ملل آغاز کند. جنگی که با توجه به تبعات و ابعاد آن، می تواند یکی از خطرناک ترین و بزرگ ترین جنگ های تاریخ معاصر باشد و آتش آن تمام منطقه را بگیرد.

و اما ذکر یک نکته خالی از لطف نیست و آن این که اگر این حمله صورت پذیرد، هر ۴ دولت اخیر آمریکا، صرف نظر از جنگ طلب بودن و یا ضد جنگ بودن، حداقل یک جنگ علیه یک کشور خارجی را به راه انداخته اند: بوش پدر علیه عراق، کلینتون علیه عراق، بوش پسر علیه افغانستان و عراق و اینک اوباما علیه سوریه.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار