|
|
کدخبر: ۳۳۳۴

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه قالیباف اصلی‌ترین گزینه برای شهرداری تهران است، گفت: عده‌ای قصد منصرف کردن قالیباف از ماراتن شهرداری را دارند.

به گزارشامید، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتخاب شهردار آینده تهران، گفت: در شرایط کنونی مردم و حتی دولت یکسری انتظارات از شورای شهر دارم که با حوزه زندگی مردم بازی نکند و بپذیرند که انتخاب شهردار با عقل ۳۱ نفر انجام شود نه یک گروه و جریان خاص.

منتخب مردم در شورای چهارم اضافه کرد: اعضای شورا باید بتواند فردی با شاخص‌های مناسب انتخاب کنند و با قسمی که قرار است در روز تحلیف یاد کنند با ایمان و انصاف نسبت به تعیین شهردار اقدام کند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در درون شورا اعضا باید با همبستگی شهردار را انتخاب کنند، گفت: نه اینکه انتخاب شهردار منجر به تقابل گرایش‌های سیاسی شود.

وی ادامه داد: شاخص و تراز باید قرار دهیم و از هر کس از اعضا که رفتاری نامناسب سر زد و به اختلافات دامن زد در این تراز قرار نگیرد و به جامعه معرفی شود.

طلایی یادآور شد: در شرایطی که همه صحبت از اعتدال می‌کنند انتخاب شهردار تهران باید در چارچوب اعتدال باشد و نباید در آن افراط و تفریط وجود داشته باشد.

به گفته منتخب مردم در شورای چهارم، گزینه‌ای باید برای شهرداری انتخاب شود که همسو با مجلس، دولت و سایر نهادها باشد. باید شهردار را حمایت کنند تا کار در شهر انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد شهرداری انتخاب شود و زمینه‌ای کشاندن آن بر جریان‌های سیاسی باشد و وقت‌ها صرف مسائل حاشیه‌ای شود کارها به درستی انجام نخواهد شد.

طلایی اضافه کرد: برخی از چهره‌ها که به ساختمان بهشت وارد می‌شوند آغاز حاشیه‌سازی هستند، اعضاء شورا باید دقت کنند چرا که شورای شهر تهران الگوی کشوری است و اگر شورای چهارم موفق نشود تأثیر منفی آن بر سایر شوراها خواهد بود و اگر موفق عمل کند برای سایرین نیز پایلوت است.

به اعتقاد طلایی، امروز مدل پیشرفت در کشور تهران است و شهرداری نیاز داریم که در صندلی هیئت دولت بنشیند در جلسات حضور داشته باشد لذا باید این شهردار در تراز دولت باشد و بتواند این جایگاه را ارتقاء دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حضور پیدا می‌کند، گفت: طبق قانون باید شهردار در جلسات حضور داشته باشد البته براساس شنیده‌ها قرار است شهردار در این دوره در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با فضایی که موجود است دغدغه دارم و احساس و برداشت من این است که عده‌ای می‌خواهند قالیباف را از حضور ماراتن شهردار تهران منصرف کنند.

وی ادامه داد: برخی عملیات روانی سنگینی ایجاد کرده‌اند تا از آمدن قالیباف جلوگیری کنند، چون می‌دانند شخصیت قالیباف به گونه‌ای است که آن دسته از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان که انصاف و حق طلبی بر آنها حاکم است به قالیباف رأی می‌دهد به همین دلیل عده‌ای نگران هستند و دست به تخریب قالیباف می‌زنند.

به گفته طلایی؛ آدم‌های منصف، معتدل، آینده‌نگر چه اصلاح طلب، چه اصول‌گرا می‌دانند که قالیباف می‌تواند این مجموعه را به خوبی اداره کنند و حتما به وی رأی خواهند داد.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این روش تکراری است و تخریب کن و فرار کن اما عده‌ای از این مدل برای تخریب قالیباف استفاده می‌کنند و با یکسری ادعا و دروغ‌های عجیب و غریب به دنبال این هستند که صدایشان را بلند کرده و نگذارند مردم پاسخ‌های شفاف را بشنوند.

به اعتقاد طلایی کانون‌های قدرت جدیدی در فضای سیاسی کشور در حال شکل‌گیری است و می‌خواهند در عرصه انتخاب شهردار ورود کنند.

وی اضافه کرد: تهران نیاز به به دایه‌های مهربان‌تر از مادر ندارد ۳۱ نفر عضو شورا می‌دانند چه کاری کنند؛ ضمن احترام به سلایق یکدیگر قطعا به جمع‌بندی مناسب می‌رسند.

وی تصریح کرد: فشارهایی از بیرون به شورا وارد می‌شود و در درون شورا مشکلی وجود ندارد.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دامن‌زدن به برخی از مسائل جزئی در حال حاضر جایز نیست، گفت: در حال حاضر اگر اختلافاتی هم است باید کنار گذاشته شود و باید تقویت شویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های نهایی برای شهرداری تهران محمدباقر قالیباف است گفت: برنامه‌های شهر براساس اسناد بالادستی است و افرادی که در حال حاضر کاندید می‌شوند باید برنامه‌های مدیریتی ارائه کنند چرا که برنامه‌های شهر مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌هایی برای انتخاب شهردار در نظر گرفته‌ایم گفت: در اولویت این شاخص‌ها محمدباقر قالیباف قرار دهد البته رستم قاسمی، نیکزاد و زاکانی نیز از گزینه‌های دیگر هستند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این روزهای پایانی اعضاء دور سوم شورای شهر نباید از فرصت رسانه‌ایی برای برخی از صحبت‌ها استفاده کنند چرا که این افراد ۶ سال فرصت داشته‌اند چرا سکوت کرده‌اند که تازه یادشان افتاده که برخی مسائل را مطرح کنند.

وی در خصوص گزینه محسن هاشمی برای شهرداری تهران گفت: بنده به بیت آیت الله هاشمی و خود محسن هاشمی احترام قائلم ولی به نظر می‌رسد حضور هاشمی در سنگر شهرداری به دلایل گوناگون نه به مصلحت خودش است نه به مصلحت شهر.

وی با بیان اینکه بنده این موضوع را به خود ایشان هم یادآوری کرده‌ام گفت: حضور وی شمشیر دو لبه است که احتمال دارد به شهرداری و حتی بیت آیت‌الله هاشمی آسیب بزنند.

وی با تاکید بر این موضوع که شهردار باید با شورا در تعامل باشد گفت: شهردار باید بتواند با تمام ارکان‌های کشور تعامل داشته باشد و یک بعدی نباشد.

وی با بیان اینکه براساس شنیده قالیباف و روحانی در تعامل هستند گفت: بر اساس شنیده‌ها شخص آقای روحانی رئیس‌جمهوری کشور نظر مثبت دارد که قالیباف در شهرداری باقی بماند. به طور کل دولت با حضور قالیباف در شهرداری موافق است.

وی به یکی از ملاقات‌هایی که با محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران داشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه قالیباف به ما گفت که تمام موضوعات را بررسی کنیم که اگر در رأی دادن به من به حجت شرعی رسیدید رای دهید و آخرتتان را برای دنیای من نفروشید.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اگر قالیباف شهردار شود باید تغییراتی در اساس مدیریتی ایجاد کند گفت: البته حق شهردار است که مدیرانش را انتخاب کند اما در عین حال خود قالیباف نیز می‌خواهدتغیراتی ایجاد کند.

وی در خصوص انتخاب رئیس شورای شهر گفت: حتماً رئیسی می‌خواهیم که اقتدار داشته باشد و جایگاه شورا را ارتقاء دهد و در تعامل با دولت و شورایاری‌ها باشد و همچنین در جهت ایجاد مدیریت یکپارچه شهری گام بردارد.

طلایی اضافه کرد: مهدی چمران و احمد مسجد جامعی دو گزینه رئیس شورا هستند. البته هنوز با آقای مسجد‌جامعی به صورت رودررو حرف نزده‌ایم ولی به آقای چمران انتظاراتمان را گفته‌ایم که یک تغییراتی در سیستم اداری شورا و همچنین در شیوه اداره جلسات ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ما خواسته‌هایمان را گفته‌ایم و قرار است آقای چمران پاسخ دهد البته ما با افرادی که مد نظر هستند مشروط عمل می‌کنیم مشروط به اینکه انتظارات را پاسخگو باشند و ایرادات را برطرف کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار