|
|
کدخبر: ۳۳۷۸

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد، " بندر بن سلطان " رئیس سازمان جاسوسی عربستان، با استفاده از نفوذ خود، در تلاش برای قانع کردن غرب برای حمله به سوریه است.

به گزارشامیدبه نقل از شبکه العالم، نشریه ایندیپندنت، پس از آن که شاهزاده بندر بن سلطان را به سبب نفوذ گسترده در میان مقامات غرب، " مرد آهنین سعودی " و " مرد ِ ماموریت های ویژه در منطقه " خواند، تاکید کرد: بندر بن سلطان، نقش اساسی در گرد هم آوردن کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دیگر، ضد سوریه و واداشتن آن ها به حمایت تسلیحاتی از عناصر مسلح و آموزش آن ها دارد.


این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: شاهزاده بندر، نخستین کسی بود که دوسال پیش مدعی خطر استفاده از سلاح شیمیایی در درگیری های سوریه شده بود.



به نوشته ایندیپندنت، بندر بن سلطان که اخیرا به عنوان رئیس سازمان جاسوسی عربستان سعودی منصوب شده، مهندس ِ " نقشه جنگ " ضد دولت سوریه بوده است و در راه اجرایی کردن نقشۀ خود، از نفوذی که در محافل غربی دارد بهره برده است.

ایجاد پادگان های آموزش عناصر مخالف دولت سوریه در اردن توسط آمریکا، بهترین دلیل بر توانایی بندر بن سلطان در اعمال فشار بر مراجع تصمیم گیری نظامی در آمریکا است.


برخی کارشناسان متخصص در امور راهبردی، حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی و امنیت ملی آمریکا، توقف عملیات نظامی اترش سوریه و تضعیف نیروهای این ارتش، ویران کردن سوریه و حفظ آبروی دست نشانده های آمریکا پس از شکست آنان در منطقه را چهار هدف اساسی ِ تجاوز احتمالی آمریکا و غرب به سوریه دانستند.

آنان اعلام کردند: وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد که حمایت از اسرائیل، بر منافع ایالات متحده، ترجیح دارد، به این ترتیب هدف اصلی از تجاوز به سوریه، در درجه نخست، حمایت از رژیم صهیونستی آن گاه تحقق منافع امنیت ملی آمریکاست. هدف دوم، متوقف کردن عملیات نظامی ارتش سوریه است که حملات پیشدستانه خود را از بیست و یکم ماه گذشته آغاز کرده است.


همه رسانه ها به این موضوع اشاره و تاکید کردند که گروه های تروریست در حال آماده شدن برای حمله به دمشق بودند که نیروهای ارتش سوریه وظیفه خود را در مقابله با این تجاوز به خوبی انجام دادند و این عملیات حتی پس از تهدیدهای اوباما نیز همچنان ادامه دارد.


عملیات نظامی ارتش سوریه، تا پاکسازی کامل تروریسم از سوریه و ریشه کن کردن آن از کشور ادامه خواهد یافت زیرا تروریسم بخشی از تجاوز بیگانگان به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.



این کارشناسان هدف سوم را حفظ آبروی عوامل و دست نشانده های آمریکا در منطقه دانسته و گفتند: همان طور که اوباما گفت، این عوامل عبارتند از اعراب، ترکیه، قطر، عربستان و اردن که لبنان را هم به این فهرست افزود، البته منظور او از لبنان، گروه ۱۴ مارس و دیگر عوامل وابسته به آمریکا در لبنان است.

آنان هدف چهارم از تجاوز احتمالی به سوریه را تضعیف ارتش این کشور و نابود کردن دولت سوریه ارزیابی و خاطر نشان کرد: تجاوز احتمالی به سوریه انجام نخواهد گرفت، زیرا عواملی که غرب را در تحقق این اهداف یاری می کند، تحقق نیافته اند و این مساله، غرب را در برابر منافع خود قرار می دهد.



آنان همچنین مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت این کشور در حمله به سوریه را درس عبرتی برای آمریکا دانسته و با بیان این که این مساله، باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است، تاکید کردند: از راه های پیش روی اوباما برای حفظ آبروی خود و رهایی از فشارها، مطرح کردن حمله به سوریه در کنگره و رای کنگره ضد این طرح است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار