|
|
کدخبر: ۳۴۶۸

سردار سلیمانی در مجلس خبرگان:

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ‌ آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحثهسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌‌اش این است که خط مقاومت را بشکند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم.

به گزارشامیدیکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در نطق دیروز وی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در این جلسه به قضیه عراق و اردوگاه اشرف پرداخت که بیش از ۵۰ نفر از آنها کشته شدند که بسیاری از آنها از سران منافقین بودند و ۱۰ نفر نیز مفقود شدند و این قضیه، مهمتر از حمله مرصاد بود و در واقع وعده خداوند محقق شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش دیگری از سخنان سردار سلیمانی درباره مسئله سوریه به نقل از وی گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ما از سوریه اینقدر حمایت می‌کنیم که باید در پاسخ آنها گفت که ما به تبلیغات دشمن توجه نداریم چرا که سوریه خط مقدم مقاومت بوده و این واقعیت انکارناپذیر است؛ ما وظیفه داریم از مسلمانان حمایت کنیم زیرا آنها زیر فشار و ظلم هستند.

وی افزود: سردار سلیمانی در این اجلاس تصریح کرد که در قضیه حمله به سوریه ۷ کشور یعنی قطر، ترکیه، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و اسرائیل در خط مقدم قرار دارند و در واقع معتقد به سقوط بشاراسد هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد که در حال حاضر سران رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه اصرار عجیبی دارند که بشار برود و حتی می‌گویند اگر القاعده هم بیاید بهتر از بشار است.

وی به بیان بخش دیگری از سخنان سردار سلیمانی پرداخت و به نقل از وی گفت: پس از سقوط قذافی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ۴ میلیارد دلار در لیبی سرمایه‌گذاری کرد تا ایران در آنجا نفوذ نداشته باشد گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس ایران‌هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و اولویت اصلی‌شان این موضوع است.

* ایران موقعیت خوبی در کشورهای اسلامی دارد

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این اجلاس به بحثجنگ شیعه و سنی اشاره کرد و تاکید کرد که برخی کشورهای منطقه از نفوذ ایران در کشورهای اسلامی هراس دارند و در همین راستا قطر در سوریه ۱۲ میلیارد دلار هزینه کرده اما باید گفت با همه این موارد ایران موقعیت خوبی در کشورهای اسلامی دارد، وقتی صدام سقوط کرد با افرادی مختلفی صحبت شد که این کشور را اداره کنند، اما با توجه به مرجعیت شیعه در عراق و نفوذ ایران، آمریکا نتوانست به هدفش برسد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی تصریح کرد که ۹۵ درصد کسانی که در سوریه می‌جنگند از خارج وارد این کشور شده‌اند و رهبرانشان در خارج هستند و ۵ درصد باقیمانده نیز فراریان ارتش به حساب می‌آیند که ارتش آزاد را تشکیل داده‌اند و برخی سلفی‌های سوریه نیز جزء این ۵ درصد هستند.

*جبهه النصره پاتوقی از کشورهای مختلف شده است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش دیگری از سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی اظهار داشت: سردار سلیمانی گفت که جبهه النصره پاتوقی از کشورهای مختلف شده است و کارهای بسیار وحشیانه‌‌ای انجام می‌دهند که برخی از آنها بقدری فجیع است که نمی‌توان گفت، بطوری که برخی از مخالفان اسد می‌گویند اگر انتخابات صورت گیرد به بشار رای می‌دهند و معتقدند بشار از آنها دموکراتیک‌تر‌ است، علمای اهل سنت عراق و روحانیون به دست القاعده کشته می‌شوند تا جنگ شیعه و سنی به راه بیا‌ندازد.

* قضیه سوریه برای آمریکا حیثیتی شده است

وی به نقل از سردار سلیمانی گفت: در حمله به سوریه آمریکا روش‌های مختلفی برای سرنگونی بشار آزمایش کرد، فشار سیاسی و ورود القاعده از جمله آنها است و آخرین بهانه هم استفاده از سلاح شیمیایی است که در این قضیه هم به نتیجه نمی‌رسند.

این عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد که آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحثهسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌شان این است که خط مقاومت را بشکنند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم و الان قضیه سوریه برای آمریکا حیثیتی شده از این رو این همه دست و پا زده و حتی در ظاهر می‌خواهد موفقیت‌آمیز بیرون بیاید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار