|
|
کدخبر: ۳۵۰۶

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: حمله شیمیایی به منطقه خان عسل در استان حلب سوریه در ۱۹ ماه مارس گذشته توسط معارضان سوری انجام گرفت تحقیقات به عمل آمده به وسیله کارشناسان روس این واقعیت را به ثابت می کند.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآوری شده است: براثر حمله شیمیایی در منطقه خان عسل در استان حلب سوریه - ۲۶ سرباز ارتش سوریه و غیرنظامی کشته و ۸۶ نفر دیگر مصدوم شدند.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات در باره این جنایت ضدبشری توسط کارشناسان روس در آزمایشگاه مورد تایید سازمان منع سلاح شیمیایی انجام گرفت و نتیجه آن در رابطه با درخواست دولت سوریه برای انجام تحقیقات
مستقل بین المللی روز نهم ماه ژوییه گذشته به دبیر کل مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد.

وزارت خارجه روسیه در باره نتایج این تحقیقات اعلام کرد: کارشناسان روس به این نتیجه رسیدند که مهمات بکار گرفته شده مهمات ویژه ارتش سوریه نبوده و در شرایط خانگی و دست ساز از راکت های کوچک غیرقابل
کنترل ساخته شده بود که معمولا در شمال سوریه توسط گروهی به نام " بریگاد بشایر النصر " ساخته می شود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: برای انفجار مهمات حاوی مواد شیمیایی از ماده منفجره " هگزاگن " استفاده شده است که درمهمات ارتش منظم بکار گرفته نمی شود.

روسیه یادآوری کرده است: در نمونه های خاک محل حمله شیمیایی آثاری از ماده سارین یافت شده است که در سال های جنگ دوم جهانی توسط ارتش های کشورهای غربی به عنوان سلاح شیمیایی بکار گرفته می شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود گفته است: گزارش روسیه در باره حادثه شمیایی حلب مشخص است و از یکصد صفحه تشکیل شده که در آن جزییات مربوط به تحقیقات در باره حادثه شیمیایی خان عسل بطور مشروح قید شده است.

روسیه در این بیانیه از کشورهای جهان و رسانه های خبری خواستار خودداری از هر گونه برخورد مغرضانه و سیاسی با مساله حمله شیمیایی در سوریه و توجه به نتایج تحقیقات کارشناسی شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار