|
|
کدخبر: ۳۵۳۴

در پی قوت گرفتن احتمال حمله نظامی به سوریه، روسیه سه فروند کشتی جنگی دیگر را به سواحل سوریه اعزام کرد.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سه فروند کشتی جنگی روسیه، در چارچوب مقابله با حمله احتمالی غرب به سوریه، با عبور از تنگه " بسفور " ترکیه راهی شرق مدیترانه(مقابل سواحل سوریه) شدند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این مجموعه، شامل کشتی جنگ الکترونیک " اس. اس. وی۲۰۱ "(بریازوفی) و دو کشتی مینسک و نوفوچرکسک است. کشتی اول، روز یک شنبه، بندر " سباستوبل " اکراین را ترک کرده بود.

در این میان خبرگزاری روسی اینترفاکس، به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه در ماموریتی در خاورمیانه است.

روسیه، از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون، با چند فروند کشتی جنگی در شرق مدیترانه حضور نظامی دارد.

آمریکا، قصد دارد به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به این کشور حمله کند، این در حالی است که دولت سوریه از سازمان ملل درخواست کرده است که به منظور تحقیق در استفاده عناصر مسلح از سلاح شیمیایی برضد مردم سوریه، بازرسان خود را به دمشق بفرستد. بازرسان سازمان ملل پس از بازرسی های میدانی، در حال بررسی داده ها و نمونه های میدانی هستند و نتایج تحقیقات خود را یک هفته دیگر اعلام خواهند کرد.

" باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا، بدون درنظر گرفتن اقدامات بازرسان، برای کسب مجوز لازم جهت حمله به سوریه، در این زمینه به کنگره درخواست داد و در حاضر منتظر پاسخ کنگره است.

اما " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر ضرورت ارائه دلایل قانع کننده درباره استفاده از سلاح شیمیایی برضد سوریه، هرگونه حمله نظامی به این کشور، خارج از چارچوب شورای امنیت را به مثابه " تجاوز " دانست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار