|
|
کدخبر: ۳۶۰۴

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به احضار م. ر به قوه قضاییه و انجام تحقیقات لازم از وی گفت: ‌ از ایشان تحقیق شده اما بازداشت نشده و در حال حاضر آزاد هستند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پنجاه و یکمین نشست خبری خود با تبریک ایام کرامت و عرض تسلیت برای درگذشت یکی از خبرنگاران رسانه‌های کشور به تغییرات انجام شده در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تغییرات در سه دادگستری اصفهان، بندرعباس و خراسان شمالی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام نیری جانشین حجت‌الاسلام صدیقی در دادگاه عالی انتظامی قضات شد، گفت: صدیقی از این پس به عنوان مشاور رئیس قوه قضایی انجام وظیفه خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حجت‌الاسلام کریمی نیز به جای حجت‌الاسلام نیری قائم مقامی دیوان عالی کشور را عهده‌دار شد و بختیاری نیز به جای سراج معاون دادستان کل کشور شد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد بازداشت شدن م. ر در جریان پرونده اختلاس از بیمه ایران گفت: تحقیقات لازم از ایشان شده است اما بازداشت نشده و در حال حاضر آزاد است.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد فروش ساختمان ۲۸ طبقه جهاد کشاورزی گفت: این ساختمان شرایط ویژه‌ای را گذرانده است خود دولت پینشهاد کرده و در درون دولت به توافق رسیده‌اند اما جهاد کشاورزی در این مورد حق داشت، قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کرد، ساختمان تصرف شد و هزینه‌ها در این مورد انجام شد. رسیدگی به مسائل این ساختمان در دولت قبلی بوده و اگر دولت فعلی نیز حرفی داشته باشد به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به ورود قوه قضاییه به ماجرای خروج هدایای ریاست جمهوری توسط احمدی‌نژاد و مسئله ۱۶ میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان گفت: در مورد بحثخروج هدایای ریاست جمهوری شکایتی نشده اما در مورد ۱۶ میلیارد تومان دیوان محاسبات به دستگاه قضا گزارش داده، ذی‌حساب احضار شده و توضیحات لازم را ارائه کرده است و قرار بر مسترد بودن وجه است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در این قضیه ذی‌حساب آمد اما گفت فلانی به من گفته نیا. اگر ذی‌حساب نمی‌آمد نمی‌شد به پرونده رسیدگی کنیم اما آمد و اسناد و مدارکی داد که گفت براساس آن عمل کرده‌م و ما نیز این اسناد و مدارک را در دست بررسی داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار