|
|
کدخبر: ۳۶۰۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید آستانه تحمل اصلاح‌طلبان اینقدر پایین باشد که به خاطر رأی دادن راستگو به قالیباف، وی را از حزب خود اخراج کنند؛ این در حالی است که بسیاری از اصلاح‌طلبان با زبان بی‌زبانی اعتقاد دارند قالیباف در شهرداری کارآمدی لازم را دارد.

به گزارشامید، پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه همیشه اینگونه بوده که پس از رقابتهای سالم سیاسی، رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود، اظهارداشت: در جامعه اسلامی پس از رقابت‌ها عموماً رفاقت‌ها به تعامل‌ها نزدیک می‌شوند چرا که هدف رشد و تعالی کشور است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود جمعیت‌های حزبی و تشکیلاتی بر منافع ملی و مصالح کشور غلبه می‌کنند و نتیجه نامناسبی رقم می‌خورد.

سروری خاطرنشان کرد: چنانچه رقابت‌ها در شورا به خصومت‌ها تبدیل شود و این استمرار داشته باشد، شاهد اتفاقات ناگواری در شورا خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه اخبار این روزها از جناح اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد که دوستان ما در این حزب اقدام به تشکیل فراکسیون سیاسی کرده‌اند.

وی با طرح این پرسش که تشکیل فراکسیون سیاسی در شورای شهر چه معنایی دارد، گفت: از ابتدا نیز قرار نبوده فراکسیون سیاسی در شورای شهر تشکیل شود و آیا قرار است این فراکسیون سیاسی کار حزبی در شورا انجام دهد و یا اینکه قرار است در تصمیمات کارشناسی شورا تاثیر بگذارد؟

سروری اضافه کرد: تشکیل فراکسیون سیاسی یعنی تهیه آتش سیاسی در شورا و یعنی ایجاد تنش و چالش در شورا.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورا عرصه سیاسی نیست و نباید تبدیل به جولانگاه سیاسی شود و متاسفانه درحالی دوستان اصلاح‌طلب ما فراکسیون سیاسی تشکیل داده‌اند که این موضوع منجر به دو قطبی شدن فضای شورا می‌شود.

وی اضافه کرد: این تاسف دارد که برخی از عوامل اصلاح طلب اعلام می‌کنند که ما آقای قالیباف را فردی کارآمد و توانمند می‌دانیم اما به دلیل اینکه از یک جریان سیاسی دیگری هستیم به وی رأی نمی‌دهیم.

سروری افزود: آیا قرار است منافع حزبی و سازمانی را فدای کارآمدی و توانمندی اشخاص و توسعه شهر کنیم؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تشکیل فراکسیون سیاسی اساساً آغاز یک انحراف در شورا است و از این به بعد باید منتظر دستورات حزبی و سیاسی و غلبه آن بر نگاه کارشناسی باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از بیرون شورا بنا دارند، تصمیمات خود را در شورا تاثیر بگذارند که باید به این نکته توجه کرد و دچار بازی‌های این چنینی نشویم.

سروری افزود: متاسفانه با روندی که هم‌اکنون در شورای چهارم شاهد آن هستیم، هر روز به مدل شورای اول نزدیک می‌شویم و این نگرانی‌ها هر روز گسترش پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خیلی از دوستان ما با زبانه بی زبانی اذعان می‌کنند که ما به کارآمدی و توانمندی آقای قالیباف اعتقاد داریم اما بخاطر حزب و جناح خود به شخص دیگری رأی داده‌ایم.

سروری افزود: روندی که در حال حاضر در شورا مشاهده می‌شود دغدغه و نگرانی‌های ما را افزایش می‌دهد و دوستان ما نباید به شکل‌گیری‌های ساختارهای سیاسی در شورا کمک کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در یک اقدام عجیب، دوستان ما در حزب مقابل اعلام به اخراج یکی از افراد خود در لیست حزبی می‌شوند و این به دلیل این است که فرد مورد نظر به آقای قالیباف رأی داده است که اینگونه رفتارها شامل هیچ حزب و گروهی نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: تمام دوستان در شورای شهر باید آستانه تحملشان بالا باشد و اینکه فردی از حزب آنها به آقای قالیباف رأی داده است آنها را خشمگین و ناراحت نکند و فرد مورد نظر را اخراج کنند.

سروری ادامه داد: متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر به دنبال رفتارهای پلیسی هستند که اینگونه رفتارها نیز در شأنیت شورای شهر نیست و قطعاً لطمه‌های فراوانی را به شورا خواهد زد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار