|
|
کدخبر: ۳۶۲۳

روحانی در جمع ائمه جماعات:

رئیس جمهور ضمن تشریح دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از جنگ در سوریه گفت: شاید اولین مذاکرات هسته ای ایران در نیویورک باشد.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، حسن روحانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جماعت سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: بنا به مصلحتی که دولت در نظر داشته پرونده هسته ای را به وزارت امور خارجه محول کرده و این دولت و از حقوق مسلم مردم ذره ای کوتاه نمی آید و همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت که با منطق و استدلال و حکمت توام با عزت بتواند مساله را پیش ببرد.

وی با اشاره به سفرش به نیویورک برای حضور در اجلاس سازمان ملل افزود: شاید اولین مذاکرات هسته ای در خود نیویورک صورت بگیرد و بعد هم در جایی که باید مذاکره با ۱ + ۵ صورت گیرد و ادامه یابد.

زبان ۱ + ۵ زبان تکریم نباشد نتیجه نمی گیرند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از مشکلات عبور کنیم گفت: ما همه می دانیم که مشکلات یک روزه تمام نمی شود باید صبر و تحمل داشته باشیم و باید دشمن بفهمد زبان دولت زبان تدبیر است و زبان مردم زبان ادب توام با زبان مقاومت و استواری است و باید بداند که اگر زبان آنها هم توام با زبان تکریم نباشد کاری پیش نمی رود.

روحانی تاکید کرد: غرب باید بداند با تهدید و فشار نسبت به ملت ایران موفقیتی به دست نخواهد آورد اما اگر زبانش زبان منطق و استدلال و احترام و منافع مشترک باشد و از موضع برابر باشد دولت کاملاً آماده است با زبان حکمت و تدبیر با آنان مذاکره کند و انشاءالله از تمام توانمان در این زمینه استفاده می کنیم و پیروز نهایی انشاء الله مردم بزرگ ایران خواهند بود.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به حوادثمنطقه گفت: سوریه به دلیل اینکه در خط مقاومت قرار داشته و قرار دارد برای ما اهمیت ویژه دارد.

وی با تاکید بر این که دولت همه توان خود را در دو هفته اخیر برای جلوگیری از جنگ بر علیه سوریه به کار گرفته است گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که جنگی اتفاق نیفتد و اگر هم خدایی ناکرده جنگی صورت بگیرد با کمترین هزینه باشد و دشمن از اقدام خود سریع پشیمان شود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دولت برای جلوگیری از جنگ در منطقه گفت: در این مدت با برخی از سران کشورها خودم صحبت کردم و برای برخی از مراکز قدرت پیام فرستادیم، با بسیاری از کشورها، وزارت خارجه و وزیر امور خارجه فعال بوده است.

دستور ارسال کمک غذایی به سوریه

روحانی افزود: برای کمک های نوع دوستانه به مردم سوریه به خصوص در زمینه مواد غذایی و آرد در سوریه علیرغم اینکه مشکل داشتیم دیروز به بخش های مختلف دستورهای لازم را دادم چون ما نمی توانیم ببینیم کشور اسلامی دچار بحران و برای تهیه نانش دچار مشکل است و دست روی دست بگذاریم. انسان های مظلوم و مسلمان گرفتار هستند که باید به کمک آنها بشتابیم.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در این است که جنگی در منطقه اتفاق نیفتد گفت: با شیوه هایی که کشورهای مختلف دنبال می کنند این امید در روزهای اخیر کمی تقویت شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر جنگی اتفاق بیفتد هزینه بسیار بالایی برای جنگ طلبان دارد که باید بپردازند و بی تردید افکار عمومی جهان با این جنگ مخالف است و شما دیدید که نزدیک ترین متحد آمریکا یعنی انگلیس نتوانست از پارلمانش برای جنگ به سوریه رای بگیرد و این مخالفت به دلیل دلسوزی برای دولت و مردم سوریه نیست بلکه بیشترین ضرر را جنگ طلبان و دوستان آنها در منطقه متحمل خواهند شد.

دولت را در شرایط بسیار سخت تحویل گرفتم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح وضعیت دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلاتی که دولت با آن مواجه است، گفت: دولت در شرایط بسیار سختی دولت را تحویل گرفته است.

وی افزود: اولین علامت ما این است که دولت در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده است که بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی امسال حداقل ۸۰ هزار میلیارد آن قابل وصول نیست و عددسازی محض است.

روحانی افزود: این صحبت را نه این دولت بلکه سازمان مدیریت دولت قبلی هم بر آن تاکید داشته است و در گزارشی که هفته اول بعد از انتخابات این سازمان به من داد گفت بودجه امسال در خوشبینانه ترین شرایط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان وصول خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: ما با ایجاد منابع جدید در دولت رقم بودجه را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کردیم آن هم اگر مجلس تصویب کند یعنی ۶۰ هزار میلیارد کمتر از بودجه فعلی که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به منابع جدید است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۹۱ منفی بوده است، گفت: این آمار را بانک مرکزی و آن هم مسئول بانک مرکزی دولت قبل در گزارش رسمی خود آورده است به همراه مرکز آمار یعنی وقتی رشد اقتصادی منفی اعلام می شود یعنی کشور در رکود است و وقتی رکود است و وقتی تولید نقشی ندارد یعنی گرانی یعنی نیاز به واردات آن هم در شرایطی که در سایه تحریم هستیم و منبع اصلی دولت که متاسفانه نفت بوده، با مشکلات مواجه است و وقتی نفت با مشکلات مواجه می شود درآمد دولت نیز با مشکل روبرو است.

روحانی تصریح کرد: در کنار این مشکلات نقدینگی بسیار بالایی داریم که همچون سیل مخرب در جامعه وجود دارد و شما صدای این سیل را می شنوید، اما نمی دانید از کدام طرف می آید من چون روستازاده هستم این تجربه را دارم که وقتی سیل می آید شما صدای سیل را می شنوید، اما وقتی می روید بیرون متوجه نمی شوید از کدام طرف می آید و بعد که سیل آمد متوجه می شوید که از کدام طرف آمده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقدینگی صدای این سیل مخرب است، گفت: یک زمان می بینید که این سیل در بازار ارز و یا سکه و مسکن سردرآورد.

وی با بیان اینکه ۴۹۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، بیان کرد: نقدینگی که هشت سال پیش ۶۰ هزار بوده است امروز بیش از هفت برابر شده و این نقدینگی یعنی مخرب.

زیر بار استقراض از بانک مرکزی نمی روم

روحانی با بیان اینکه در سال های گذشته بسیاری از کارها با استقراض از بانک مرکزی انجام شده است، تصریح کرد: یک بخش بزرگی از این سیل برای استقراض از بانک مرکزی است که همین الان هم برخی از وزرا به رئیس دولت فشار می آورند و من زیر بار نمی روم تبدیل به سیل مخرب می شود یعنی پول پرفشار و مخرب که وقتی وارد می شود نقدینگی ۴ برابر خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی می گویم با مشکلات زیادی روبرو هستیم، این به معنای ناامیدی نیست، این دولت علی رغم همه مشکلات آینده امیدوار است بر اساس امیدش به حضور، حمایت و نشاط مردم، حمایت رهبری و از همه بالاتر امید این دولت به عنایت حق و توسل آن به ائمه طاهرین(ع) است و می دانیم هرچه مشکلات زیاد باشد، خدا را قادر می دانیم آن خدایی که رحمان و رحیم است خدایی که به ما وعده داده اگر قصدمان را خالص کنیم، نصرت الهی را خواهیم دید که نصر من الله و فتح القریب و بشر المومنین.

وی با بیان اینکه باید با دست به دست هم دادن و با کمک هم و با وحدت قوای سه گانه و هدایت رهبری باید مشکلات را از پیش پا برداریم، گفت: علی رغم اینکه می دانیم این مشکلات اندازه کوه است، اما بر آن غلبه خواهیم کرد.

روحانی همچنین با اشاره به جلسات هیات دولت گفت: ما در روز یکشنبه در دولت بعد از تعدادی جلسات کارشناسی فراوان که به دلیل اهمیتش خودم نیز در آن جلسات شرکت داشتم، به حدود ۳۵ مصوبه رسیدیم که چندتا از این مصوبه ها احتمالا نیاز به قانون دارد و بقیه آن در اختیار دولت است و انشاءالله امشب در اولین گزارشی که به مردم عزیز و سرافراز این کشور و مردمی که در این انتخابات دست رد به سینه دشمنان زدند و دنیا را به شگفتی واداشتند و تمام عیب ها و نقص های سال های گذشته در زمینه بحثانتخابات را شستشو دادند و شبهه ها را در افکار عمومی جهان زدودند و هیچ کس نتوانست با آگاهی مردم و تدبیر رهبری این انتخابات را زیر سوال ببرد، خواهند داد.

رئیس جمهور افزود: انتخاباتی که در این شرایط فعلی ۷۳ درصد از مردم در آن شرکت کردند و با بیشترین امنیت برگزار شد؛ چراکه در انتخابات خیلی از کشورها با کشتار و زدو خورد برگزار می شود اما در ایران با امنیت کامل برگزار شد، البته اقدامات مجریان و ناظران را هم باید مورد تقدیر و تشکر قرار داده و از همه باید تشکر کنیم.

دولت یازدهم ید بیضا و عصای موسی ندارد

وی افزود: مردمی که با دست خودشان و حضورشان آن حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را آفریدند امشب می خواهم خدمت آنها اولین گزارشم را تقدیم کنم چون آنها باید حماسه اقتصادی بیآفرینند.

روحانی با بیان اینکه دولت بدون حمایت مردم نمی تواند حماسه اقتصادی ایجاد کند، گفت: ما بدون حمایت مردم نمی توانیم مشکلات آنان را رفع کنیم، اما وقتی مردم به صحنه می آیند، حماسه آفریده می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما امیدواریم با مصوبه روز یکشنبه دولت که در حرم حضرت امام(ره) به مناسبت هفته دولت نیز در مورد آن صحبت کردم و گفتم ظرف ۱۵ روز موانع و راه حل هایی که در کوتاه مدت امکان‌پذیر است، چراکه با راه حل های بلندمدت اقتصادی مشکلات یکی دو روزه حل نمی شود و این دولت نیز عصای موسی و ید بیضایی ندارد و آن کلمه الله و کسی که می توانست با اشاره همه را شفا دهد، آن را هم ندارد.

با توجه به این سخن رئیس جمهور ائمه جماعات به رئیس جمهور گفتند این دولت کلید دارد که رئیس جمهور نیز پاسخ داد: کلید همان مردم و حمایت همدلی مردم و لطف خدا است و ما هم در این میان از هیچ کاری فروگذاری نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، گفت: نه بخاطر اینکه رئیس دولت یک فرد روحانی است، اما برای دشمن خیلی سخت بود و اینکه این همه بر علیه اسلام و روحانیت تلاش کنند، اما مردم یک معمم و روحانی را انتخاب کردند. ما دست همه مردم را می بوسیم که دشمن را خوار کردند و تصورات غلط آنان را نقش بر آب کردند و چه کسی فکر میکرد که مردم آنقدر آگاهانه حضور پیدا کنند و آگاهانه برگزینند و انتخاب کنند.

روحانی با بیان اینکه انتخاب من به معنای کم بودن وزن دیگر کاندیداها نیست، اضافه کرد: اینکه مردم در میان چند کاندیدا آن کسی که لباس روحانیت را به تن داشته است و افتخارش این است که هرچه دارد از حوزه دارد این بار سنگینی را بر دوش ما می گذارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در گزارش امشب به مردم اعلام می کنیم که دولت اولین قدم خودش را برای رونق اقتصادی برداشته است و دولت تعهدی به مردم داد که همه چیز را به مردم گزارش دهد البته ما نمی خواهیم در اولین گزارش چیزهای تلخ را بیان کنیم اما اعتقاد دارم ما باید همه چیز را به مردم گزارش دهیم و هیج چیز را نسبت به اداره کشور نباید از مردم مخفی کنیم.

وی افزود: آمارها باید واقعی باشد و اگر نقطه قوتی داریم را به مردم بگوییم تا امیدوار شوند و اگر نقطه ضعفی داریم نیز از انها پرهیز کینم ما دولت اول نیتستیم دولت یازدهم هستیم و باید از تجربه همه دولت های گذشته استفاده کنیم و بایدها را عمل کنیم و نبایدها را بیاموزیم.

روحانی با بیان اینکه دولت قدم های خود را در زمینه اقتصاد و فرهنگ بر خواهد داشت، گفت: دولت می تواند در زمینه مسائل فرهنگی نقص هایی وجود دارد و جامعه امروز ما با فرهنگ مورد نظر اسلامی که قبل و بعد از انقلاب دنبالش بودیم و با تولیدات فرهنگی مطلوب فاصله زیادی داریم که شما ائمه جماعات نیز باید برای اصلاح فضای فرهنگی جامعه و هم در تولیدات فرهنگی به دولت کمک کنید.

وحانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خوشحالم در اولین هفته‌های شروع دولت تدبیر و امید حضور محضر محترم ائمه جمعه که رسالت سنگین اجتماعی را در سراسر کشور برعهده دارند برای من فراهم شده است.

روحانی افزود: بی تردید رسالتی که امامان جمعه در شرایط امروز جهانی برعهده دارند، بسیار سخت تر و سنگین‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی امام جمعه تبیین، تشریح و تبلیغ فرهنگ دین مبین اسلام است، گفت: قطعا ترویج دین در دنیای امروز سخت تر و مشکل تر شده و باید با هنرمندی خاصی اصول اسلام برای مردم تبیین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دنیای امروز دنیای اطلاعات است، اضافه کرد: دنیایی که نسل جوان ما از اخبار و افکار علمی، فرهنگی و تحولاتی که در سراسر جهان بوجود می آید، بی خبر نخواهند بود. بنابراین جامعه ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و حدود ۴ و نیم میلیون دانشجو نشان می دهد که شرایط اطلاعاتی نسل جوان با گذشته متفاوت است، پس بی تردید نیازها هم متفاوت خواهد بود.

تبدیل مسائل فرهنگی و اجتماعی به مسائل سیاسی مشکل پدید می آورد

روحانی با بیان اینکه بسیاری از اشکالات نقدها و ایرادات ممکن است ظاهری زیبا نداشته باشد، ادامه داد: گاهی سخن ها ممکن است برای ما سخت باشد اما جوانی که دارای سوال است و در حوزه علمیه نیز رشد نکرده و گوشش نیز از نقدهای مطرح در جهان بسته نیست، ما باید نسبت به سوالات جوانان با حسن نیت برخورد کنیم؛ چراکه مسائل فرهنگی و اجتماعی اگر به مسائل سیاسی تبدیل شود، کار بسیار سخت و مشکل می شود.

وی با بیان اینکه رسالت ائمه جمعه، رسالتی علمی، فرهنگی، اغنایی و تبیینی است گفت: در شرایطی که امروز که دشمنان نیز می خواهند ذهن ها را تصرف و تخریب کنند کار ائمه جماعت نیز سخت تر می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ائمه جمعه مستقل و غیردولتی هستند، گفت: ما ائمه جمعه دولتی نداریم و قبلا هم همین‌گونه بوده است و در تاریخ شیعه نیز ائمه جمعه هیچ گاه وابسته به حاکمیت و دولت نبوده است، مخصوصا آن زمان‌هایی که حکومت ها ظالمانه و جبارانه بودند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما امام جمعه ای می خواهیم که مستقل باشد، گفت: ما موظف هستیم نقد و نصیحت ائمه جماعت را بپذیریم چه رئیس دولت و چه بخش های دیگر دولت.

مبنای نصیحت ائمه جماعات، موعظه حسنه باشد

وی افزود: این دولت افتخارش این است که خادم مردم و خادم اسلام است و هیچ هدف و داعیه دیگری ندارد و اگر کسی در دولت باشد که هدف دیگری را دنبال کند، باید هدایت و نصیحتش کنیم، اما همانطور که در قرآن آمده این نصیحت باید موعظه حسنه باشد.

گاهی اوقات موعظه، موضع گیری می شود

رئیس جمهور ادامه داد: امام جمعه ای که از تریبون نماز جمعه کسی را نصیحت می کند حتما قصدش موعظه حسنه است، اما خیلی باید به فاصله موعظه و موضع گیری دقت کنیم؛ چراکه گاهی اوقات فاصله بین موعظه و موضع گیری کم می شود.

باید یادمان برود که در انتخابات طرفدار کدام کاندیدا بودیم

روحانی با بیان اینکه موضع گیری هم اگر بر مبنای خیرخواهی باشد، باز هم دولت آن را روی چشمان خود می‌گذارد، گفت: ما باید از یک منظر دوره انتخابات یادمان برود و از یک منظر هم یادمان نرود.

وی افزود: باید یادمان برود که طرفدار کدام کاندیدا بودیم ممکن است، گفته شود ائمه جمعه در این زمینه دخالتی نداشتند و حامی هیچ کاندیدایی نبودند، اما خب برخی صحبت ها در جلسات خصوصی و یا رفتار نزدیکان و همراهان ائمه جمعه چیز دیگری را نشان می دهد چراکه امروزه هیچ چیز مخفی نمی ماند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید دوره انتخابات را از باب رقابت فراموش کنیم، گفت: اتفاقا رقابت در این انتخابات، رقابت حسن و احسن بود. این رقابت توأم با اخلاق بود که یکی از ویژگی های برجسته انتخابات اخیر به شمار می رود.

هیچ گروه و تشکلی در انتخابات ۲۴ خرداد شکست نخورد

روحانی افزود: ائمه جمعه حتی اگر موضع گیری نیز می کند اگر بر مبنای خدمت مردم و اسلام باشد، روی چشم دولت آن را انجام می دهد، اما گاهی اوقات باید دقت شود که گروه ها و تشکلاتی هستند که فکر می کنند در انتخابات شکست خورده اند که این نادرست است هیچ کس در این انتخابات شکست نخورد و همه پیروز بودند.

وی افزود: مردم در ۲۴ خرداد آمدند و از میان این چند نفر که با یکدیگر رقابت سالم داشتند، یک نفر را انتخاب کردند؛ چراکه نمی شود در این رقابت همه برنده شوند و تنها باید یک نفر از آن پیروز بیرون بیاید بنابراین اگر همه احساس پیروزی کنیم همانگونه که مردم بعد از انتخابات احساس خوشحالی و نشاط کردند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس جمهور بر این اساس ادامه داد: نحوه رأی مردم به گونه ای بود که از یک ناحیه خاص یا شهرهای کلان نبود و ما حتی در برخی از روستاها شاهد بودیم که رای مردم به من بیشتر از شهرهای بزرگ است و این یکی از نکات مهم جامعه شناختی است که باید بر روی آن تامل شود که چطور روستایی که خیلی هم دسترسی به مراکز استان، مرکز کشور و یا ایرانی خارج از کشور ندارد با آنها در یک مسیر قرار می گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت از موعظه حسنه نقش سازنده و نصیحت اسلامی استقبال می کند، گفت: این امر موجب تقویت دولت خواهد شد؛ چراکه دولت و کارگزاران نیز مصون از اشتباه نیستند و نصیحت دلسوزانه از خطای آنان جلوگیری می کند.

وی افزود: ائمه جماعات، امام جمعه مردمی هستند که در کنار مردم قرار دارند و ما در ائمه جمعه شخصیت‌های بسیار گرانقدری همچون مرحوم آیت الله طالقانی و شهید مدنی داریم که در نزدیکی ایام سالگردشان قرار داریم و این بزرگواران الگوی بسیار ارزشمندی برای ما هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام جمعه عضو و جزئی از نظام و متعلق به جمهوری اسلامی است، گفت: ائمه جمعه ارتباط نزدیک با ولایت امر دارد، بنابراین حمایت از نظام و از جمله دولت خودبخود جزء وظایفش می شود.

سخنان رهبری امر به معروف است / امر رهبر یک امر تشریفاتی نیست

روحانی افزود: وقتی رهبر انقلاب حمایت از دولت را لازم می داند، امر ایشان به مصابه یک امر اجتماعی و امر معروف است و باید مورد توجه قرار گیرد و ائمه جمعه باید اطاعت از دستور ولی امر را سرلوحه خود قرار دهند؛ چراکه امر رهبر یک امر تشریفاتی نیست.

وی افزود: رهبری شرایط داخلی و بین المللی کشور برایشان ملموس است و بر اساس آن نه تنها دولت را تایید کرده اند، بلکه شیوه دولت را هم تایید کرده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی در جلسه خبرگان رهبری در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فرمودند، نرمش، انعطاف و مانور هنرمندانه‌ای دولت اتخاذ کرده است که در سیاست خارجی و داخلی هم مقبول است و هم مطلوب.

روحانی با بیان اینکه هدف دولت خدمت به مردم و ترویج اسلام است، گفت: هدف ما و دیگر کارگزاران نظام و ائمه جمعه یکی است و آن اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردم است، بنابراین وقتی که هدف یکی است ما نمی توانیم از یکدیگر جدا باشیم، بنابراین وظیفه انقلابی و دینی شما است که از دولت حمایت کنید.

برخی ها که تعدادشان اندک است و صدایشان بلند، می خواهند دولت را در مسیر دیگری قرار دهند

وی تاکید کرد: بعضی ها هستند که تعدادشان بسیار اندک است، اما صدایشان بسیار بلند و تمام قدرتشان در همین بلندگو است، آنها ما را در مسیر دیگری قرار ندهند.

رئیس جمهور با اشاره به پیام انتخابات گفت: انتخابات پیامی دارد که آن پیام را نباید از یاد ببریم مردم در این انتخابات راهی را برگزیدند و انتخاب کردند که این راه روشن است و شعار آن کسی که انتخاب شده است، واضح است و نظرات خود را به روشنی تبیین کرده و در برنامه ای که چاپ و منتشر کرده است نیز نظراتش را به وضوح بیان داشته است بنابراین مردم راه اعتدال را برگزیدند که این نیز همان راه اسلام واقعی است. بنابراین روحانیت نیز نمی توانند از مردم و پیام انتخابات جدا باشند.

روحانی ادامه داد: پیام انتخابات این بود که ما باید به کار کارشناسانه و عقل جمعی برگردیم، ما باید در جامعه به سمت صلح، آشتی و برادری برگردیم ما باید از افراط و تفریط فاصله بگیریم و از خشونت ها پرهیز کنیم پیام انتخابات اعتدال و میانه روی بود، پیام انتخابات اخلاق و فاصله گرفتن از انشقاق بود.

وی افزود: اشکال ندارد قوای سه گانه نظرات مختلفی داشته باشد، اما اتهام به یکدیگر و تخریب چیزی بود که جامعه نمی پسندید ممکن است برخی ها نظرات متفاوت داشته باشند اما باید در چارچوب ادب اسلامی با هم سخن بگوییم.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: دولت به مردم تعهد داده و به آن وفادار خواهد بود و هرگز این وعده ها را فراموش نخواهد کرد گرچه با مشکلات فراوانی مواجه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار