|
|
کدخبر: ۳۹۱

وزیر کشور مصر اعلام کرد که نیروهای پلیس در جریان درگیری‌هایی که در منطقه السرایات در الجیزه رخ داد، توانستند موافقان و مخالفان مرسی را از یکدیگر جدا کنند و سپرهایی از نیروهای امنیت مرکزی برای جدایی بین دو طرف تشکیل شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، سرلشگر «محمد ابراهیم» طی اظهاراتی به پایگاه الیوم السابع گفت که نیروهای پلیس سعی دارند تجمع تظاهرات‌کنندگان در مقابل دانشگاه قاهره را پراکنده سازند تا درگیری خونینی رخ ندهد.

وزیر کشور مصر اعلا کرد که دقایقی پیش با سرتیپ «ساطع نعمانی» معاون رئیس پلیس بولاق الدکرور که در درگیری‌ها زخمی شده و در بیمارستان پلیس در العجوزه بستری است، ملاقات کرده است و وی از ناحیه دهان مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

وی در خصوص نشست با شورای مدیریت بحران در وزارت کشور نیز اظهار داشت که هدف از این نشست بررسی طرح تامین امنیت کشور طی ساعات آینده و تامین امنیت تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر و مقابل کاخ الاتحادیه است تا از هر نوع درگیری و زخمی و کشته شدن افراد جلوگیری شود.

وزیر کشور مصر ادعا کرد که دستگاه‌های امنیتی ۵ فرد مسلح وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین را در زیرزمین منزل دکتر «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمین دستگیر کردند که سلاح‌های گرم و سرد، ۱۵ گلوله ساچمه‌ای، ۳ چماق و سپر و ساطور و قمه در اختیار داشتند که اقدامات قانونی درباره آنها اتخاذ و به دادستانی ارجاع داده شدند.

وزیر کشور مصر پیش از این حمایت خود را از بیانیه ارتش در تعیین ضرب الاجل علیه سیاستمداران اعلام کرده بود که این امر خشم طرفداران دولت را برانگیخت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار