|
|
کدخبر: ۳۹۲۷

آیت‌الله آملی لاریجانی:

رئیس قوه‌قضاییه با متین و منطقی خواندن سخنان رئیس‌جمهور گفت: مذاکره و روابط ایران با دیگر کشورها ممنوع ذاتی نیست و آنچه موجب تاخیر یا انجام برخی مذاکرات شده بود مرهون بی‌اعتمادی به صداقت در گفتار و رفتار غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها بود.

به گزارشامیدبه نقل از روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اقتدار ایران اسلامی و صدور ارزش‌های انقلاب را مرهون فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ارزش‌های بسیاری پدید آمد و ماندگار شد و بر همه ما فرض است در هر زمان و تاریخی این ارزش‌ها را گرامی بداریم و نگذاریم که از خاطره نسل‌های آینده فراموش شود.

آملی لاریجانی ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس را انسان هایی پاک‌باخته و بزرگ توصیف کرد که برای سربلندی کشور و رسیدن کشور به نقطه اوج و اقتدار از جان خود گذشتند و با اتکا بر فرهنگ عاشورایی، مشعل فروزان ایثار و شهادت را ماندگار کردند. در همین جا بر خود فرض می‌دانیم که از همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی: سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و سایر نیروهای مسلح که با صلابت در دوران دفاع مقدس ایستادند و برای ملت و نظام اسلامی سرفرازی و اقتدار خریدند، تشکر کنیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:متاسفانه در دوران اصلاحات عده‌ای به دنبال تهی کردن جامعه از این ارزش‌ها بودند که این تفکر ظلم عظیمی به مردم و فرهنگ این کشور و شهدا، ایثارگران و خانواده آنان بود و امیدواریم همواره این ارزش های معنوی و الهی ماندگار شود.

وی در ادامه به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با متین و منطقی خواندن سخنان رئیس جمهور گفت: مذاکره و روابط ایران با دیگر کشورها ممنوع ذاتی نیست و آنچه موجب تاخیر یا انجام شدن برخی مذاکرات شده بود مرهون بی‌اعتمادی به صداقت در گفتار و رفتار غربی‌ها و بویژه آمریکایی ها بود.

رئیس قوه قضاییه با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت ایران سابقه خوبی از غربی‌ها و به خصوص آمریکا ندیده است سخنان رئیس جمهور آمریکا در ابتدای حضور در عرصه سیاسی و اجرایی آن کشور و اعمال متعاقب آن را نمونه‌ای از رفتار و گفتار غیرصادقانه آمریکایی‌ها علیه ملت و دولت ایران اعلام کرد و افزود:رئیس جمهور آمریکا در بدو ورود خود شعار تغییر سرداد و مدعی شد که دست دوستی به طرف ملت ایران دراز می کند اما در عمل با تحریم‌های بی‌سابقه، مشت آهنین خود را به مردم ایران نشان داد و اکنون ملت ایران فرصت اعتماد سازی دوباره‌ای به اوباما و دولتمردان آمریکا داده است که بتوانند اعتماد ملت ایران را جلب کنند.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در صورت وجود شرایط عادلانه و عزتمند و احترام متقابل ابایی از مذاکره ندارد به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل درباره رفتار عملی مسئولان ایران اشاره کرد و گفت: در واقع این ملت ایران است که منتظر رفتار صادقانه آمریکایی ها و غربی‌ها است و این آنها هستند که باید در عمل نشان دهند که آیا به صحبت‌های خود پایبند خواهند ماند و آیا دست از رفتار متخاصم و متناقض خود با ایرانیان برخواهند داشت؟

رئیس قوه قضاییه مذاکره را «در شرایط کاملاً عادلانه و متساوی و بر مبنای اعتماد عملی و تکریم متقابل» قابل اجرایی شدن دانست و تاکید کرد: در چنین مذاکره‌ای احتمال رسیدن به نتایج مثبت وجود دارد.

وی القای برخی رسانه های غربی درباره عقب‌نشینی یا چرخش و نرمش ایران را نادرست و کذب خواند وافزود: ملت ایران در جریان غنی‌سازی و استفاده از انرژی هسته‌ای حق خود را می‌خواهد و از حق خود عقب نخواهد نشست و شرایط روزهای اخیر نشانگر پایبندی ملت و نظام اسلامی ایران به خواسته‌های خود و عقب‌نشینی غربی‌هاست چرا که اهداف ملت ایران عوض نشده و گرچه ممکن است تاکتیک‌ها عوض شوند اما هیچ‌کس نمی‌تواند و حق ندارد از حقوق هسته‌ای ملت کوتاه بیاید و امیدواریم با رفتار معقول کشورهای غربی موانع پیش روی مذاکرات برداشته شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خواستار توجه جدی مسئولان به فرهنگ و ارزش‌های جامعه اسلامی شد و افزود: متاسفانه نوعی سیطره فرهنگی را شاهد هستیم که با فرهنگ دینی، اخلاقی ما تناسبی ندارد و مقابله با این وضعیت طراحی‌های فرهنگی برگرفته از فرهنگ دینی و انسانی و اخلاقی خودی را می طلبد.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن ناامید شد گفت: ضروری است که برای آموزش و تربیت کودکان و جوانان کشورمان و تمام معلمان و مربیان سرمایه‌گذاری شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در حیطه فیلم و سینما و داستان و هنر از فرهنگ غنی و مشحون از ارزش‌های انسانی و اخلاقی و معنوی خودمان بهره‌ بگیریم هیچ گاه دستمان در مقابل هجوم فرهنگی غرب خالی نخواهد ماند و در کنار آن با سرمایه‌گذاری در علم و دانش می‌توان به اقتدار علمی و فرهنگی رسید.

رئیس دستگاه قضا یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین رویکردهای آموزشی و تربیتی را آشنا کردن جوانان، نوجوانان و کودکان با مفاهیم حقوقی و اجتماعی و عواقب و آسیب‌های گرایش به رفتارهای نابهنجار برشمرد و تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین روش‌های پیشگیری از وقوع جرم تفهیم عواقب کارهای ناهنجار و مجرمانه برای افراد و خانواده‌ها و جامعه به کودکان، نوجوانان و جوانان و بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی مردم است.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحثو بررسی در مورد اصلاحیه قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار