|
|
کدخبر: ۴۱۹۱۷

اخضر الابراهیمی:

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با متهم کردن معارضان سوری به تلاش برای معین نشدن زمان دقیق برگزاری کنفرانس ژنو ۲، تأکید کرد، توافق در این زمینه بدون هرگونه پیش‌شرط از سوی طرف‌های مختلف حاصل شده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، اخضر الابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: در زمان حاضر امکان تعیین زمان ژنو ۲ میسر نیست و معارضان سوری پشت این قضیه هستند.

وی با ابراز امیدواری برای توافق جهت برگزاری نشست ژنو ۲ در ۲۵ نوامبر، افزود: معارضان سوری در شرایط دشواری قرار دارند، دچار تفرقه شده‌اند و می‌کوشند تا با غلبه بر اختلافات خود برای معین کردن نماینده شان در ژنو ۲ به توافق برسند.

وی تأکید کرد: کنفرانس ژنو ۲ با نشست ژنو متفاوت است زیرا سوری‌ها نیز در آن مشارکت دارند و نشست‌هایی که ما برگزار کردیم، بر بررسی راه‌های برگزاری ژنو ۲ متمرکز بود.

ابراهیمی افزود: به توافق رسیدیم که کنفرانس بدون پیش‌شرط از سوی طرف‌های مختلف برگزار شود و مشارکت ایران در ژنو ۲ موضوعی است که به بررسی بیشتر نیازمند است.

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه تصریح کرد: ما برای برگزاریژنو ۲آمادگی داریم و دبیرکل سازمان ملل نیز برای برگزار شدن این کنفرانس باید صبور باشد.

ابراهیمی تأکید کرد، گزینه نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و رنج سوری‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن پایان یابد.

وی در ژنو با میخائیل بوگدانف و گنادی گاتیلوف، معاونان وزیر امور خارجه روسیه و نیز وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار