|
|
کدخبر: ۴۶۴۰۰

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که اگرچه در ژنو میان ایران و گروه ۱ + ۵ بر سر پرونده هسته‌ای ایران توافقی حاصل نشد اما به رسیدن به توافق با ایران خوشبین هستم.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، شبکه المنار اظهار کرد: یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللیانرژی اتمیدر آستانه سفر خود به تهران اعلام کرد که " اگرچه در ژنو میان ایران و گروه ۱ + ۵ بر سر پرونده هسته‌ای ایران توافقی حاصل نشد اما به رسیدن به توافق با ایران خوشبین هستم ".

یوکیا آمانو با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو اعلام کرد که این مذاکرات در روز یکشنبه بدون توافق " مختلف، مستقل و جداگانه " از مذاکراتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی با تهران انجام می دهد، به پایان رسید.


آمانو در جمع خبرنگاران در فرودگان وین اعلام کرد که " ایران پیشنهاد جدیدی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی که متضمن اقدامات عملی برای تقویت همکاری و گفتگو است را در ماه گذشته ارائه کرد و ما امیدواریم که بتوانیم بر اساس آن عمل کنیم ".


علی اکبر صالحی، سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حضور در مذاکرات هسته‌ای هفته جاری در کشورمان دعوت به عمل آورده است.
علی اکبر صالحی گفت: بنده از آقای آمانو برای سفر به تهران در ۲۰ آبان دعوت کرده‌ام و امیدواریم ایشان این دعوت را بپذیرند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار