|
|
کدخبر: ۴۶۶۸

در دقایق پایانی حضور روحانی در آمریکا صورت گرفت

درست لحظاتی قبل از ترک نیویورک توسط روحانی، اوباما با روحانی تماس تلفنی برقرار کرد. تماسی که شاید یکی از مهم ترین اتفاقات سیاسی سال ۲۰۱۳ میلادی باشد.

سرویس سیاسیامید- پس از مکالمه ی تلفنی روحانی و اوباما، این خبر تقریبا در خروجی تمامی خبرگزاری های معتبر داخلی و بین الملل تیتر یک شد.

سی ان ان، با تیتر " روز خوبی داشته باشید آقای رییس جمهور " به شرح خبر این تماس تلفنی پرداخت. این جمله از آخرین بخش صحبت روحانی برداشته شده که به زبان انگلیسی به اوباما گفته بود " روز خوبی داشته باشید. "

همچنین رویترز با تیتر " اوباما و روحانی، مکالمه ی تلفنی تاریخی " به استقبال از این خبر رفت. رویترز هم چنین آورده است که این بالاترین سطح ارتباط میان دو کشور در سه دهه ی گذشته بوده است.

اما بی بی سی تیتر " اوباما و روحانی تلفنی مکالمه کردند " را برگزید. بی بی سی توپ را در زمین ایران انداخت و گفت که روحانی پیش از این گفته بود که باید به یک راه حل در زمینه مسئله ی هسته ای ایران دست یافت.

شبکه ی خبری فرانس ۲۴، جمله ی " اوباما و روحانی تلفنی در مورد برنامه ی هسته ای مذکره کردند " را تیتر کرد. فرانس ۲۴ همچنین اضافه کرد که این اولین صحبت مستقیم رهبران ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون است.

فاکس نیوز، که از رسانه های تندرو و چنگ طلب آمریکایی محسوب می شود، این تیتر را برگزید: " اوباما و روحانی با یک تماس تلفنی تاریخی یخ روابط ایران و آمریکا را آب کردند. "

دقایقی پس از این تماس تلفنی کاخ سفید اعلام کرد اوباما با روحانی به صورت تلفنی صحبت کرده است.

بنا به اعلام کاخ سفید اوباما گفت: همین الان با روحانی گفت‌وگو کردم.

اوباما گفت که با رئیس جمهور ایران صحبت کرده و معتقد است که می‌تواند با این کشور به توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت گه این اولین ارتباط بین یک رئیس جمهور ایرانی و آمریکایی از سال ۱۹۷۹ بوده است.

باراک اوباما همچنین گفت: «ما مسئولیت داریم راه دیپلماسی را ادامه دهیم و فرصتی بی‌همتا در اختیار داریم تا با رهبری جدید در تهران پیش برویم.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار