|
|
کدخبر: ۴۷۲۹۱

ائتلاف مخالفان سوریه صبح امروز(دوشنبه) موافقت خود را برای مشارکت در نشست «ژنو ۲» اعلام کرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، خبری اسکای نیوز عربی اظهار کرد: ائتلاف مخالفان سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای ائتلاف توافق کردند تا در ژنو ۲ مشارکت کنند، اما این امر مشروط به آن است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت کنار رود و دولت انتقالی در این مرحله تشکیل شود.

ائتلاف مخالفان در این بیانیه خواهان پایان جنگ داخلی درسوریهشد و تاکید کرد که هر نشست بین‌المللی باید به تحقق راهکار سیاسی در سوریه بیانجامد.

در این بیانیه آمده است: باید ضمانت‌هایی وجود داشته باشد که براساس آن‌ها به آژانس‌های امدادرسانی اجازه داده شود وارد مناطق محاصره شده شوند و زندانیان سیاسی آزاد شوند.

ائتلاف مخالفان تصریح کرد: کمیته‌ای برای ادامه مذاکره با گروه‌های مخالف در داخل و خارج سوریه تعیین شده است تا آن‌ها موضع خود را در قبال مشارکت در ژنو ۲ اعلام کنند.

ائتلاف مخالفان سوریه پس از مذاکراتی که دو روز به طول انجامید، این تصمیم خود را اتخاذ کرد.

در همین راستا، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که میان اعضای ائتلاف مخالفان در جریان نشستشان در استانبول درگیری فیزیکی و لفظی رخ داد.

لؤی المقداد، سخنگوی ارتش آزاد سوریه با بیان این که احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در نشست اخیر مخالفان در استانبول به صورت وی سیلی زده و به وی دشنام داده است، از پلیس ترکیه خواست تا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کند.

منابع مخالف سوری اظهار کردند که اختلافات شدیدی میان المقداد و الجربا درخصوص نمایندگی ارتش آزاد در ائتلاف مخالفان و تعداد کرسی‌هایی که در زمان عضویت به دست خواهد آورد، بروز پیدا کرد و پس از این که بحثبالا گرفت، الجربا به صورت المقداد سیلی زد و هر یک کفش خود را به سمت دیگری پرتاب کرد.

وقوع این دست اختلافات میان اعضای ائتلاف مخالفان اقدامی بی‌سابقه نیست، چرا که در نشست‌های دیگر آن‌ها در استانبول درگیری‌های لفظی و فیزیکی صورت گرفت و در برخی موارد طرف‌ها یکدیگر را تهدید به قتل کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار