|
|
کدخبر: ۴۷۷۴۲

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با اعضای کابینه خود بر تلاش برای جلوگیری از توافق احتمالی بین ایران و ۱ + ۵ تأکید کرد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، پانوراما الشرق الأوسط اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی خود با اعضای کابینه این رژیم بخش عمده‌ای از مباحثرا به پرونده هسته‌ای کشورمان اختصاص داد.

وی در این نشست اعلام کرد که از طریق ادامه تماس با سران کشورها و فشار به آن‌ها از امضای هرگونه تفاهم‌نامه بین اعضای گروه ۱ + ۵ و ایران جلوگیری خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که توافق احتمالی بین ایران و ۶ کشور غربی نه‌تنها برای این رژیم یک تهدید است بلکه تهدیدی برای صلح بین‌المللی نیز به شمار می‌رود.

وی افزود در روزهای اخیر در تماس‌های جداگانه بااوباما، پوتین، اولاند، مرکل و دیوید کامرون و دیگران تأکید کرده است که این توافق احتمالی به‌شدت خطرناک است چرا که در آن‌واحد تأثیر تمام تحریم‌هایی را که در طول سال‌های اخیر بر ایران تحمیل شده از بین می‌برد و این کشور همچنان قادر خواهد بود به غنی‌سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم ادامه دهد.

نتانیاهو در ادامه با این ادعا که توافق احتمالی غرب با ایران حتی شامل تخریب یک دستگاه سانتریفیوژ نیز نمی‌شود از مقامات کشورهای مذاکره کننده با ایران خواست به تصمیمات خود خوب بیندیشند.

وی همچنین افزود: من دچار توهم نیستم و به‌درستی درک می‌کنم که یک میل و رغبت قوی نزد طرف‌های مذاکره کننده برای رسیدن به این توافق وجود دارد.

وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که طی دو هفته آینده ایران و ۱ + ۵ به اولین مرحله توافق برسند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار