|
|
کدخبر: ۴۹۱۱۳

وزیر خارجه روسیه و فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه روز جمعه در خصوص آخرین تلاش‌ها برای آماده سازی مقدمات کنفرانس ژنو۲ گفت‌وگوی تلفنی کردند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: سرگئیلاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در خصوص آخرین تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس ژنو۲ گفت‌وگوی تلفنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی نسبت به حل مشکلات موجود در راه برگزاری نشست مقدماتی ژنو۲ که قرار است ۲۵ ماه جاری میلادی برگزار شود ابراز امیدواری کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف والابراهیمی در این تماس تلفنی درباره مقدمات برگزاری کنفرانس صلح ژنو۲ و نیز نشست سه جانبه‌ای که قرار است با حضور نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل در ژنو با هدف هماهنگی در تمامی مسائل موجود درباره ژنو ۲ برگزار شود گفت‌وگو کردند.

لاوروف نیز به نوبه خود بر لزوم برگزاری کنفرانس ژنو۲ در سریع‌ترین زمان ممکن به عنوان نقطه‌ مشترک و مورد توافق برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با هیات اعزامی سوریه که قرار است برای بحثدر خصوص مقدمات ژنو ۲ به مسکو سفر کند دیدار نخواهد کرد.

بنا به گفته یک منبع در وزارت خارجه روسیه فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه و بثینه شعبان، مشاور سیاسی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در این هیات حاضرند و احتمالا هیات سوری روز دوشنبه وارد مسکو شود.

پیشتر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه از احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه دعوت کرد که به منظور بررسی وضعیت سوریه و مقدمات کنفرانس ژنو۲ به مسکو سفر کند.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای اخبار منتشر شده درباره توافق وزرای خارجه روسیه و آمریکا مبنی بر تعیین روز ۱۲ دسامبر برای برگزاری ژنو۲ را تکذیب و اعلام کرد که موعد این کنفرانس توسط شخص بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تعیین و اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار