|
|
کدخبر: ۵۰۹۸۱

آمریکا و رژیم صهیونیستی گزارش یک روزنامه کویتی مبنی بر این‌که به دلیل تنش‌های ایجاد شده بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی، رییس‌جمهور آمریکا به تماس‌های نخست‌وزیر این رژیم پاسخ نمی‌دهد را رد کردند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، روزنامه کویتی الجریده روز یک‌شنبه گزارش داد که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا به خاطر تنش‌های بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی درباره چگونگی حل موضوع هسته‌یی ایران از پاسخ دادن به تماس‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم خودداری می‌کند.

روزنامه هاآرتص اظهار کرد: دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این گزارش را قویا رد کرد و اعلام کرد: گزارش الجریده درست نیست.

کاخ سفید نیز این گزارش‌ها را رد کرد.

روزنامه الجریده که پیش از آن اطلاعاتی درباره تحقیقات محرمانه در دفترنتانیاهوارائه کرده بود که پس از آن(این گزارش‌ها) تایید شد، نوشت که اوباما روز جمعه بیش‌تر از یک‌بار از صحبت تلفنی با نتانیاهو خودداری کرد و از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا خواست که به جای وی جواب تلفن را بدهد.

طبق این گزارش که به دست خبرنگاری در بیت‌المقدس نوشته شده است، رهبران یهودی آمریکا سعی دارند کاخ سفید را مجبور کنند که تنش‌ها را کاهش دهد و از نتانیاهو برای دیدار با اوباما در واشنگتن دعوت کند.

اوباما و نتانیاهو آخرین بار در تاریخ ۸ نوامبر و در جریان آخرین دور مذاکرات در ژنو با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و روزنامه نیویورک‌تایمز روز شنبه گزارش داد که این گفت‌وگو حداقل ۹۰ دقیقه طول کشید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار