|
|
کدخبر: ۵۲۱

عربستان، امارات و اردن اولین کشورهای عربی بودند که به ارتش مصر به خاطر عزل محمد مرسی رئیس جمهوری آن کشور تبریک گفتند و از این اقدام استقبال کردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری عربستان(واس) به نقل از تلگراف تبریک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای ملت مصر گزارش داد: به نمایندگی از ملت عربستان و از طرف خودم به شما ملت مصر تعیین رئیس جمهوری جدید در این مرحله حساس را تبریک می گوئیم و دست همه نیروهای مسلح را به گرمی می فشاریم.

عبدالله بن عبدالعزیز تاکید کرد که نیروهای مسلح مصر را از بحرانی که فقط خداوند از تبعات آن آگاه بود، نجات دادند و دوراندیشی و رفتار عاقلانه نیز حقوق سیاسی همه طرف ها را تضمین کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در پیامی اعلام کرد: ارتش بزرگ مصر بار دیگر ثابت کرد که حافظ و مدافع قدرتمند کشور است و می تواند مصر را به عنوان کشوری قانون مدار حفظ کند.

وزیر خارجه امارات افزود: امارات همیشه خواهان تقویت روابط خود با دولت و ملت مصر در همه زمینه ها برای تأمین منافع مشترک بوده و با توجه به روابط مستحکم خود با مصر، با خشنودی تحولات مصر را پیگیری می کند.

" ناصر جوده " وزیر امور خارجه اردن نیز اعلام کرد: دیدگاه ثابت اردن مبتنی بر احترام به خواست ملت بزرگ مصر بوده و احترام زیادی برای نیروهای مسلح مصر قائل است؛ نیروهائی که به وظایف ملی و مهم خود با سرافرازی برای تأمین منافع مصر و دیگر کشورهای عربی عمل می کنند.

وی تاکید کرد که کشورش برای الازهر نیز که نقش مهم آگاه سازی در سطح جهان اسلام را به عهده دارد، همچنین برای مسیحیان و دستگاه قضائی احترام خاصی قائل است دستگاه قضائی که رئیس اش مسئولیت خطیر اداره موقت امور کشور به وی واگذار شده است.

محمد مرسی در تیرماه سال گذشته به فاصله کوتاهی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری مصر، به عربستان سعودی رفت و با پادشاه و سایر مقام های آن کشور دیدار کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار