|
|
کدخبر: ۵۵۲۷۱

دور چهارم مذاکرات ظریف و کاترین اشتون، نماینده ۱ + ۵ برای شنیدن آخرین مواضع شش کشور درباره رسیدن به یک تفاهم مشترک آغاز شد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون از روز پنج‌شنبه مذاکراتی فشرده و طولانی را برای رسیدن به راه‌حلی درباره چند اختلاف نظر باقی مانده آغاز کردند.

بر اساس توافق شش کشور عضو گروه ۱ + ۵، کاتریناشتوناز روز چهارشنبه به جای شش کشور با ایران مذاکره می‌کند که تاکنون سه دور آن برگزار شده است.

قرار است در دور چهارم مذاکرات اشتون آخرین مواضع شش کشور را که از روز گذشته با یکدیگر مشورت کرده و نظرات پایتخت‌های‌شان را اخذ کرده‌اند به ظریف اعلام کند.

با توجه به احتمال حضور وزیران خارجه شش کشور گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌یی هتل محل اقامت هیات‌های ۱ + ۵ از ظهر امروز از خبرنگارانی که در این هتل اقامت دارند نیز خواسته‌اند که هتل را ترک کنند.

شایان ذکر است تاکنون مقامات روسیه سفر سرگئی لاوروف به ژنو را تایید کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌یی ایران و ۱ + ۵ پپیش از این از قطعی شدن سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ژنو خبر داد.

این منبع نزدیک به مذاکرات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت که سفر سرگئی لاوروف به ژنو قطعی شده است.

او گفت که حضور وزیر خارجه روسیه به پیشرفت مذاکرات کمک می‌کند.

هم‌چنین منابع دیپلماتیک از سفر وزیر خارجه چین به ژنو خبر داده‌اند.

انتظار می‌رود پس از دور چهارم مذاکرات موضوع آمدن وزیران خارجه ۱ + ۵ به ژنو و نیز این که دو طرف می‌توانند در این دور از مذاکرات به توافق بر روی بیانیه مشترک برسند مشخص شود.

به خبرنگارانی که در هتل کنتیننتال ژنو مستقر هستند گفته شده که اتاق‌های خود را خالی کنند.

در حال حاضر تعدادی از خبرنگران در محل لابی هتل اینترکنتیننتال مستقر هستند.

شایان ذکر است که مسوولان امنیتی هتل از ورود تصویربرداران و عکاسان خبری جلوگیری می‌کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار